Ana Sayfa Köşe Yazarları, Son Dakika 12.08.2020 272 Görüntüleme

1 duyu organı daha…

Günümüzün olmazsa olmazı olarak gördüğünüz telefonları günde kaç saat kullanıyoruz? Dünyaca telefon bağımlısı mıyız? Uluslararası araştırma şirketlerinin raporlarına göre her dört telefon kullanıcısından biri günde 7 saatten daha fazla zamanını telefonda geçiriyor. Dünya genelinde yapılan bu araştırmanın sadece % 4’lük kısmı en az 1 saatlik zaman diliminde kullanılan telefonlar.

Telefonları elimizden neredeyse sadece uyumak için bıraktığımızdan dolayı artık hayatımızda öyle bir yer edindi ki 6. duyu organımız haline geldi.

Telefonda bunca saat ne yapıyoruz? Araştırmalara göre telefonda yapılan aktivitelerin en başında sosyal medyalar ardından da oyunlar geliyor. Bütün gün boyunca telefonla o kadar çok uğraşıyoruz ki dünyada ülkemizde olan olayları sosyal medya aracılığıyla telefonlardan öğreniyoruz.

Eskisi gibi ailece oturup sohbet eden bir kesim maalesef ki kalmadı. Onun yerine insanlar sosyal medyadan kimin nerede ne yaptığını takip etmeye başlayıp birbirlerine özenmeye başladı. Ne yazık ki 5-6 yaşlarındaki çocuklarımızın ellerine dahi telefonları veriyor ve telefonla oynayarak susmalarını bekliyoruz. Yani bir nevi telefonları çocuk susturucusu olarak da kullanıyoruz. Böylece telefon bağımlısı olan gelecek nesil yetiştiriyoruz. Çok değil bundan 5-6 yıl öncesinde “çocuklar sokaktan gelmiyor” diye şikayet eden bizler şimdi “çocuklarımız telefonları bırakmıyor, sokağa çıkıp oyun oynamak yerine telefonlarda oyun oynuyorlar” diye söyleniyoruz.

Telefonlar akıllandıkça biz insanlar akılsızlaşıyoruz. Evinin yolunu dahi uygulamadan aratarak eve gidecek insanlar olmaya başladık. Yolda yürürken telefonla uğraşıp etrafındaki güzellikleri görmeden geçen insanlar olduk. Telefonun bize verdikleriyle bir hayat yaşıyoruz.  Telefonsuz bir gün geçirebilir misiniz?

 

 

Yorumlar (Yorum Yapılmamış)

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

reklam