53 eTwinning OKULU ödüllendirildi
eTwinning Projesi ödül töreni Muğla Sıtkı Koçman
Üniversitesi Atatürk Kültür Merkezi’nde gerçekleşti.
2019-2020 eğitim öğretim yılında eTwinning projesi
başvuruları sonucu belge almaya hak kazanan 338 Ulusal ve Avrupa kalite etiketi
öğretmenleri ile “eTwinning okulu” olan 53 okula belgeleri verildi.
Törene, Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri
Genel Müdürlüğü eTwinning Türkiye Ulusal Destek Servisinden Koordinatör Mehmet
Fatih Döğer, İçerik ve Eğitim Sorumlusu Ertan Kocabaş, İzleme ve Değerlendirme
Sorumlusu) Ezgİ Ulutan, İl Milli Eğitim Müdürü Emre Çay, Menteşe Belediye
Başkan Yardımcısı Leyla Ersöz, İlçe Milli Eğitim Müdürü Soner Kaya, il, ilçe
okul müdürleri ve öğretmenler katıldı.
“BÖYLE BİR PLATFORM DÜNYADA YOK”
Açılış konuşmasını yapan Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve
Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü eTwinning Türkiye Ulusal Destek
Servisinden Koordinatör Mehmet Fatih Döğer,
“Buraya gelişimizde 2 amaç vardı. Birincisi
öğretmenlerimizi gölgede tutmak. Pandemi döneminde çalıştıkları o zor dönemleri
öğrencileri ile birlikte proje çıkarttılar. Hem sosyal medya da hem kamu oyunda
bu öğretmenlerimiz online eğitimlerde, özel okullarda, üreterek, materyal
oluşturarak ve özgür projeler geliştirerek yaptılar. Burada başarılarını
paylaşacağız. Burada olmak çok güzel. Biz burada olmaktan ve sizlerin de
bizimle olmanızdan çok mutluyuz. Şuanda Türkiye genelinde 900 binden fazla
öğretmen, 200'ü okul ve 600 yeni proje. Mesleki hayatımın 12. yılı. Bizim bir
hayalimiz vardı 12 yıl önce. Öğretmenler teknoloji kullansın, motivasyonları
artsın istiyorduk. Hem bakanlık hem merkezi açıdan ortak çalışmalar yapılsın.
Öğrencileri okutsun, öğrencilerin motivasyon sayısını artırsın, ezber
olmasınlar. Öğretmenler için ömürlük olsun yaptıkları çalışmalar, dinleyen
içinde okuyan içinde. Şuanda 900 bin öğretmenin olduğu bir plartform dünyada
yok. Hemen hemen yüzde 60'ının Türkiye'den öğretmenler olduğunu görüyoruz.
Bunun mutluluğunu yaşıyoruz. Nitelik
olarak en fazla ödül alan ülke şuanda Türkiye. Bu faaliyetleri bütün Türkiye'ye
tanıtmaya devam edeceğiz. Amacımız aslında yetenek değil, teknoloji bağımlısı.
Çünkü, yeni nesil gelişen enerjisi artı teknoloji. İnterneti, tableti,
bilgisayarı çaba puanı yakalayamıyor. Hala internete bağlanamayan
öğretmenlerimiz var. En fazla sosyal medya kullanan öğretmenler Türk
öğretmenleridir. Bu anlamda ben iyi ki varsınız diyorum” dedi.
“Sergiledikleri örnek çalışmalarla 338 Ulusal Kalite Etiketi
ve Avrupa Kalite Etiketi alarak ve 53 eTwinning Okulu olarak bizlere bu gururu
yaşatan okul müdürlerimi ve öğretmenlerimi, canı gönülden kutluyorum” diyen İl
Milli Eğitim Müdürü Emre Çay ise, “2019-2020 eğitim öğretim yılı eTwinning
ödülü almaya hak kazanmış, öğretmen ve idarecilerimizin heyecanını, mutluluğunu
paylaşmak için bir aradayız. 2020-2021 eğitim öğretim yılında ilimizden birçok
öğretmenimiz eTwinning ile tanışmış ve projeler uygulamıştır ve bu sayımız
hızla artmaya devam edecektir. Eğitime alternatif bir bakış açısı getiren,
eğitimi geliştirmeye gönüllü ve kararlı eğitimcilerimizle daha çok başarılara
imza atacağız. eTwinning portalında yer almak, Avrupa ve Ulusal Kalite Ödülü almak
bizler için neden bu kadar önemli? İşbirlikçi öğrenme projesi olan eTwinning,
Avrupa ülkeleriyle okul ortaklığının kurulması, ulusal ve uluslararası iletişim
ve iş birliği oluşması açısından önem arz ediyor. Öğretmenlerimiz kendilerini
mesleki yönden geliştirme imkânı bulurken öğrencilerimiz ise bilişim
teknolojileri, yabancı dil becerileri gibi konularda güçlü bir öğrenme deneyimi
yaşıyorlar. Farklı kültürleri tanıyarak bakış açılarını geliştiriyorlar. Aynı
zamanda eTwinning bir marka oluşumu. Çok iyi niteliklere sahip eTwinning
projeleri oluşturan okullarımız ve öğretmenlerimiz aldıkları Avrupa ve Ulusal
Kalite Ödülleri ile bir nevi eğitimin markası haline gelip emsallerine örnek
teşkil ediyorlar. Okul yöneticisi, öğretmen ve öğrencilerimizin motivasyonu
artıyor. Bu sayede eğitim kalitemiz yükseliyor. Covid-19 salgın süreci de
gösterdi ki bu platformda var olan öğretmenlerimiz, uzaktan eğitim sürecine
daha kolay adapte olurken proje çalışmalarına da etkin bir şekilde devam
ettiler. Aynı zamanda Web 2.0 araçlarına da hâkim oldukları için öğrencileri
için online eğitimi daha dikkat çekici hale getirebildiler. eTwinning çevrim
içi yürütüldüğü için proje çalışmaları, gerek ulusal gerekse uluslararası
boyutta sekteye uğramadan verimli bir şekilde sürdürüldü. Eğitimde
dijitalleşmenin başladığı bu dönemde eTwinning gibi dijital platformda
yürütülen projeler daha da önem kazandı. Sözlerimi burada noktalarken tüm
katılımcılara bugün bizimle oldukları için sonsuz teşekkür ediyor, eTwinning
kalite ödülü alan okul idarecilerimizi, öğretmenlerimizi bir kez daha yürekten
kutluyorum” diye konuştu.
Toplu fotoğraf çekiminin ardından, okulların eTwinning proje
stantları proje sahipleri tarafından gezildi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.