7 ortak okuldan proje

7 ortak okuldan proje
Muğla’da öğretmenlerin oluşturduğu ‘‘My Innovation World’’ adlı eTwinning Projesi ile öğrencilerin emek ve sermaye kaynaklarını verimli kullanması için 2021 yılının Mart ayında çalışmalara başlanarak, Muğla’da...

Muğla’da öğretmenlerin oluşturduğu ‘‘My Innovation World’’ adlı eTwinning Projesi ile öğrencilerin emek ve sermaye kaynaklarını verimli kullanması için 2021 yılının Mart ayında çalışmalara başlanarak, Muğla’da 7 ortak Okulun 28 öğrencisi proje çalışmalarında görev aldı.

Muğla Özel Eğitim Meslek Okulu Görsel Sanatlar Öğretmeni Ayşe Bayram ve Fethiye Şehit Özgür Özekin Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Öğretmeni Ramazan Enez’in kurucu ortaklığında oluşturulan ‘‘My Innovation World’’ adlı eTwinning Projesiyle öğrencilerin emek ve sermaye kaynaklarını verimli kullanarak sonuçları düşünebilen, analiz edebilen, planlayabilen, hayata geçirebilen, uygulayabilen ve yaratıcı insanlar yetiştiren aynı zamanda teknoloji okuryazarlığı becerilerini de geliştirerek ve yenilikçi bir bakış açısı sağlayan beceriler kazanmalarını hedefliyor.

Öğretmenler ‘‘My Innovation World’’ adlı projeye 2021 yılının Mart ayında çalışmalarına başladı. Mart ayından itibaren; Buz kırma faaliyetleri, Proje logosu ve poster tasarlama, Karma bir ekip oluşturma, Girişimcilik nedir? Bir Girişimcilik Sözlüğü Hazırlama, En İyi Yaratıcı Girişimciler Üzerine Google sunumu, Seçme, Tasarlama ve Pazarlama Ürünümü Proje Yaygınlaştırma Proje Değerlendirme olarak çalışma süreçleri planlandı.

Muğla’da 7 ortak Okulun 28 öğrencisi proje çalışmalarında görev aldı. Projede temizlik, kozmetik, yiyecek içecek ve petshop alanlarında karma ekipler oluşturuldu. Öğrenciler her alanda ayrı ayrı ürün oluşturup, ürünlerin logo ve posterlerini tasarladı. Girişimcilerle buluşup girişimcilik hakkında sohbet ederek merak ettikleri soruları sorarak bilgi edindi.

Projedeki çocuklar, online toplantılar düzenleyerek projedeki arkadaşlarıyla iletişim sağladı. Temizlik malzemesi, krem, pasta ve kedi maması hazırladı. Öğrenciler web 2.0 araçlarını kullanıp kendilerini tanıttı. Kitap hazırlayıp seslendirme yaparak girişimcilik sözlüğü oluşturdu. Ortak bir kitap hazırlayan öğrenciler, projeyi çok sevdiklerini ve bundan sonra da bu tarz projelerde yer almak istediklerini yapılan görüntülü görüşmelerde dile getirdi. Bu proje ile girişimcinin kim olduğunu ve kim olmadığını anlaması ve girişimciliğin temel kavramlarının öğrenilmesi sağlandı.

Projede görev alan öğrenciler ürünler ortaya çıkarmak için çevresini daha iyi gözlemlediği, doğal malzemelerle yeni ürünler ortaya çıkardıkları, pandemi sürecinde aileleriyle de geri dönüşüm üzerine çalışmalar yaptı. Öğretmenlerde kendilerini de proje sürecinde geliştirdi. Bu proje ile derslerinde kullanabilecekleri birçok web 2.0 araçlarını öğrendi. Projenin son aşamasında oluşturulan tasarım ürünlerinin tanıtıldığı web sitesi oluşturarak reklam filmi hazırlandı.

Bu haber toplam 368 defa okunmuştur
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.