AÇM’ye Gereksiz Aramalar % 30’a Düştü

AÇM’ye Gereksiz Aramalar % 30’a Düştü
Sinem Karakaya-Muğla 112 Acil Çağrı Merkezi’ne (AÇM) yapılan gereksiz aramalar % 30’a düştü. 2015 yılında Muğla 112 Acil Çağrı Merkezi’ne yapılan...

Sinem Karakaya-Muğla 112 Acil Çağrı Merkezi’ne (AÇM) yapılan gereksiz aramalar % 30’a düştü. 2015 yılında Muğla 112 Acil Çağrı Merkezi’ne yapılan gereksiz aramalar % 95 iken 2019 yılında % 30’ a düşmesiyle İçişleri Bakanlığı’ndan bu duyarlılık nedeni ile teşekkür edildi.

Gereksiz aramaların azalmasına ve Muğla’nın bu konuda bir fark ortaya koyacağına dair inançlarını ifade eden Acil Çağrı Merkezi (AÇM) Müdürü Kamil Karakaya; “ Faaliyete geçtiğimiz 10 Kasım 2015 tarihinde, devir esnasında İl Sağlık Müdürlüğü’nden 112’ye yapılan gereksiz arama oranının % 95 seviyesinde olduğuydu. 2015 yılının sonunda 112 Acil Çağrı Merkezi’ne geçilmesiyle birlikte % 77 oldu. 2016 yılında % 50’ yi yakaladık. 2017 yılı sonunda % 35’ler civarına geldik. Bu yıl içinde 2019’da en son Temmuz ayında % 30’a düştü. % 28’lere kadar inebiliyoruz, yıl ortalamamız %30. İçişleri Bakanlığı gereksiz aramaların düşük olduğu 4 ile teşekkür etti. Bunların içinde bizde varız. Bunun sevincini yaşıyoruz. Yıl geçtikçe gereksiz aramalar oldukça düşüyor. Bu güzel bir durum. Bu süreçte Valilerimiz, Vali Yardımcımız yaptığımız çalışmalarda hep destek oldular,kurumlarımız ve basınımız müthiş bir destek verdi ve hemşerilerimizin hassasiyetleri ile bu seviyeleri hep birlikte gördük.” Dedi.

AÇM Müdürü Karakaya; “Hedefimiz 2020’de %20’ye Düşmek”

Gereksiz aramaların 2020 yılında % 20’ye düşürmeyi hedeflediklerini söyleyen AÇM Müdürü Karakaya; “2020 özel bir yıl. Yıl geçtikçe gereksiz aramalar oldukça düşüyor. Hedefimiz 2020 yılında, rakamların çağrıştırdığı % 20’ye düşmek. Bu kapsamda ilk etap çalışmamız ile gereksiz arama yapan şahıslar telefon ve SMS ile uyarmaya başladık, ikazlarımıza rağmen ısrarla aramaları halinde ilkinde 425, ikincisinde 850 idari para cezası uygulanacak ve gerekirse suç duyurusunda bulunulacak. Üçüncü şahıslarla ilgili de arama esnasında hakaret benzeri olumsuz cümle kullanılıyorsa para cezası vermeden direk suç duyurusunda bulunuyoruz. Muğla’da Acil Çağrı Merkezimize yapılan aramalarda hakaret, taciz ve küfür gibi olumsuzluklar çok azaldı. İnsanların duyarlı olması güzel, vatandaşların daha da bilgilenmesi gerekli, bu da bizim görevimiz. Vergi şikâyeti için, otobüs, su, hastane sırası için bile arayanlar oluyor. Hangi konuda neresi aranması gerektiğini vatandaşın bilmesi lazım. Yine bilinmesi faydalı olan bir husus ise 112’yi arayan kişinin iletişim bilgilerinin sisteme ( Telefon No, IMEI ve Konum Bilgisi) yansıdığı, ayrıca numaraları gizleyerek arasalar da sistem de bu numaralar göründüğünü de anımsatmak isterim. 112 Acil Çağrı Merkezi, can güvenliği, mal güvenliği ve doğa ile doğada yaşayan canlıları korumak için çalışıyor. Mesela güncel bir konu olarak Muğlalılar orman yangınları konusunda çok duyarlı sürekli arıyorlar sağ olsunlar,o sırada kalp krizi geçiren ya da bir asayiş sorunu yaşayan biri de arayabilir. Arama yapmadan önce aciliyetdurumlarını dikkate alarak düşünülmesi lazım. 8 kurum çalışıyoruz. Önemli nokta biz bilgi verme hattı değiliz. Muğla duyarlı ve bu duyarlılığa güvenerek gereksiz aramaları % 30’dan % 20’ye düşürebiliriz.” Dedi.

Bu haber toplam 477 defa okunmuştur
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.