reklam
Ana Sayfa Muğla Haberleri, Son Dakika 28 Aralık 2020 18 Görüntüleme

ÇOCUĞUMA BAĞIŞIKLIK DESTEKLEYİCİ ÜRÜNLER KULLANMALI MIYIM?

Bu hafta da bizlere anneler tarafından en sık sorulan sorulardan birisine yanıt vermeye çalışalım.

Çocuklarımızı hastalıklara karşı koruma için yapabileceğimiz en öncelikli şey doğumdan itibaren anne sütü ile beslemek ve aşılarını düzenli yaptırmaktır. Zamanında, uygun şekilde ve doğru besinlerle beslenmesini sağlamak çocuklarımızın bağışıklık sistemi gelişimi için en idealidir. Ayrıca fazla titiz ve korumacı olarak çocukların her şeyini steril etmek, fazlaca temizliğe kaçmak, çocukların yaşıtlarıyla toz-toprakta açık alanlarda oynamasına izin vermemek çocuğun bağışıklık sisteminin gelişimini olumsuz etkiler, hatta allerjik hastalıkların gelişimini kolaylaştırır.

Bağışıklık sisteminin gelişimini destekleyen sağlıklı ve dengeli beslenmedir. Çocuğun menüsünde her besin grubu yer almalı, öğünleri düzenli olmalıdır. Bu şekilde beslenildiğinde vücudun ihtiyaç duyduğu vitamin ve minerallerin çoğunu sağlamış oluruz. Besinlerde yeterli düzeyde bulunmayan D vitamini ise dışarıdan ilaç olarak alınmalıdır. D vitamininin kanda istenilen düzeyde olması bağışıklık sisteminin düzgün çalışması, vücudumuza giren virus ve bakterilere karşı savunmamızın güçlenmesi için gereklidir.

Bağışıklık sistemini zayıflatan ve çocuklukta sık rastlanan bir diğer durum ise kansızlıktır. Yeterli kırmızı et (dana, kuzu, ciğer vb.) tüketmeyen ve günlük alınması gereken miktarın üzerinde süt tüketen çocuklarda daha sıktır. Sağlıklı bir diyette haftada en az beş öğün, çocuğun yaşına uygun miktarlarda kırmızı et tüketimi önerilir, ki bu miktarlar bir iki köfte büyüklüğü kadardır. Süt çocukların büyümesini destekleyen, kalsiyum ihtiyacını karşılayan önemli bir besindir ancak günlük süt tüketimi de 500 ml yi aşmamalıdır. Fazla süt tüketimi kan yapımı için gerekli demirin barsaklardan emilimini engeller. Demir eksikliği kansızlık yanında öğrenme güçlükleri, davranış sorunları ve bağışıklık sisteminin zayıflaması gibi problemlere neden olabilir. Ayrıca yetersiz et tüketimi çinko eksikliğine de neden olur. Çinko eksikliği ishal gibi pek çok hastalığın ortaya çıkmasını kolaylaştırmaktadır. O halde güçlü bir bağışıklık sistemi için yeterince kırmızı et tüketmeliyiz.

Bağışıklık sistemini desteklemek için önerilen bir diğer ürün omega-3. Balık yağı olarak da sıkça reklamı yapılan Omega-3, vücut için gerekli olan ama vücutta üretilemeyen ve mutlaka dışarıdan alınması gereken önemli bir yağ asidi. Bağışıklık sistemi yanında beyin ve göz gelişiminde de önemli bir besin. En çok bulunduğu besin grubu ise balıklar ve kabuklu deniz ürünleri. Eğer menünüzde, haftada 2 gün bu ürünleri tüketiyorsanız endişelenmeye gerek yok, yeterli miktarda omega-3 alıyorsunuz. Ancak balığın çeşidi de önemli; sardalya, uskumru, ton balığı, somon omega-3’ten çok zengin. Keten tohumu yağı, soya fasulyesi, lahana, semizotu, ıspanak, ceviz, chia ve kenevir tohumu omega-3’ten zengin diğer besinler. Ancak bitkisel ürünlerden alınan omega-3, yapı olarak balıktakinden biraz farklıdır ve doğru olanı balık tüketimini arttırmaktır. Çocuğunuz yeterli balık tüketmiyorsa balık yağı ve omega-3 içiren ürünleri haftada 3-4 gün doktorunuzun önerdiği şekilde kullanabilirsiniz.

Bunun dışında propolis, beta-glukan gibi bazı ürünler de piyasada çok fazla bulunmakta ve bağışıklık destekleyici olarak sunulmaktadır. Bilimsel olarak bir kanıt bulunmasa da özellikle bu pandemi döneminde aileler kendileri ve çocukları için bu ürünleri kullanmaktalar. Çocuklar için henüz bu ürünleri kullanımını destekleyen çalışmalar yok.

Sonuç olarak bağışıklık sistemimiz için en doğru öneri sağlıklı ve dengeli beslenme, D vitamini kullanma, yeterli et -sebze tüketimi ve bolca balık ve deniz ürünü…

 

Yorumlar (Yorum Yapılmamış)

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.