Covid-19 ve eğitim 3

Covid-19 ve eğitim 3
Hazırlayan: Sinem KorkmazTürkiye 1 Haziran itibariyle “yeni normale” geçişte büyük bir adım attı. Covid-19 salgını tedbirleri kapsamında getirilen...

Hazırlayan: Sinem Korkmaz

Türkiye 1 Haziran itibariyle “yeni normale” geçişte büyük bir adım attı. Covid-19 salgını tedbirleri kapsamında getirilen kısıtlamaların önemli bir kısmı kaldırıldı. Bununla birlikte maske, sosyal mesafe  ve hijyene dikkat etmek gerekiyor. Restoran, kafe, çay bahçeleri, spor salonları, plajlar yeniden açıldı, kamu kurumları normal mesaiye döndü. Şehirlerarası seyahat kısıtlaması kalkarken, THY de iç hat seferlerine başladı. Bu süreçte eğitim alanında birçok yeniliğe ve değişikliğe gidilmişti. Eğitim alanındaki normalleşme süreci kreş, anaokulu ve gündüz bakım evleriyle başladı. Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, 1 Haziran'da açılan özel kreş, çocuk kulüpleri ve gündüz bakımevlerinde alınacak tedbirleri belirledi. Buna göre; açılış izni verilen özel kreşler, gündüz bakımevleri ve çocuk kulüplerinde, bir grupta en çok 10 çocuk bulunacak. Özel kreş, gündüz bakımevi ve çocuk kulüpleri, hizmete başlamadan önce dezenfekte edilecek. Özel kreş, gündüz bakımevleri ve çocuk kulüplerine girişte, ayrılırken ve gün içinde 4 saatte bir çocukların ateşi ölçülecek ve kayıt altına alınacak. Covid-19 ve eğitim konusuna ilişkin önceki yazılarımızda Pandemi sürecinin temel etkilerini ve okulların yeniden açılma sürecine ilişkin ailelere ne gibi tavsiyelerin ve mesajların verilebileceğini elimizden geldiğince size aktardık.  1 Haziran’dan itibaren eğitimde normalleşme sürecine girerken öğretmen ve okul yönetimlerine nelerin önerilebileceğini Eğitim Uzmanı Arş. Gör. Orhan Kahya ile ele alıyoruz.

Okulların yeniden açılması sürecine ilişkin öğretmenlere ve okul yöneticilerine ne gibi tavsiyelerde bulunulabilir?

“Ülkemizde uygulamaya konulan normalleşme planı kapsamında küçük çocuklara eğitim veren söz konusu kurumlar yeniden açıldı. Eğitim alanındaki normalleşme sürecinde ilk somut adım atılmış oldu diyebiliriz. Bu süreçte bir yandan eğitim ortamlarında sosyal mesafe ve hijyen kurallarına dikkat edecek, diğer yandan da öğrencilerin öğrenme ve gelişim ihtiyaçlarını karşılayacak öğretmenleri desteklemek gerekir.

Okullar, öğrencileri akademik yönden geliştiren, onların sosyal ve duygusal gelişimlerine destek olan yerlerdir. Araştırmalar, başarılı bir gelecek için formal eğitimin birey üzerindeki önemli rolünü ortaya koymaktadır. Bu açıdan okullar, bireyin kendini ve dünyayı tanıması için gerekli donanıma sahip yolundaki mekânlar olarak düşünülebilir. Okullardaki fiziksel şartlar; sınıflarda oturma planı, oyun alanları ve diğer kullanım yerleri öğrenme ve gelişim üzerinde etkilidir. Öğretmenler okullarda içerik ve bilgi naklinden çok daha fazlasını gerçekleştirmektedirler. Öğretmenlik bir bakıma çocuklara ve gençlere sosyal değerleri, normları ve gerekli yaşam becerilerini tanıtmak ve öğretmektir. Normalleşme sürecinde UNICEF’in Covid-19 sonrası için okullarda koruma ve kontrol eylem planına göre öğretmenlere ve okul yöneticilerine şu mesajlar verilebilir:

Öncelikle hastalık belirtisi gösteren öğrenciler, öğretmenler ve diğer çalışanlar okula gitmemelidir. Okullarda düzenli ve sık sık sabunla el yıkama alışkanlığı özendirilmeli, dezenfektan/kolonya temin edilerek kullanım yerlerinin hijyen ve dezenfektasyonuna dikkat edilmelidir. Hastalığın semptomları, komplikasyonlarını ve nasıl bulaştığı hakkında bilgi sahibi olmak gerekir. Sosyal mesafenin korunmasının güç olduğu sportif aktivitelerin bir süre daha gerçekleştirilmemesinde yarar olduğunu düşünüyorum. Hijyen ve sosyal mesafe uygulamaları için öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin rol model olması son derece önemlidir. Virüs, ailenin sosyo ekonomik kökeninden bağımsız olarak bulaşma riski taşımaktadır. Dolayısıyla çocuklar arasında birbirini ötekileştirme, damgalama ve etiketlemenin önüne geçilmesinde öğretmenlere ve yöneticilere büyük görev düşüyor. Bunun için okullarda Coronavirüs ve salgın hastalıkların yayılımını engelleme konusunda farkındalık oluşturacak etkinlikler düzenlenebilir. Normalleşmenin ilk dönemlerini başarılı şekilde geçiremezsek hastalığın yeniden yayılma riskini ve daha sıkı önlemlere ihtiyaç duyulacağını unutmamalıyız.”

Covid-19’un eğitime temel etkileri:

http://www.muglagazetesi.com.tr/covid-19-ve-egitim.html?fbclid=IwAR1W8ZgiJOsgVVVKFBPBhF51TvHiGEAtEzRjtVXdz3IwHRmqtvC9OOJuJV8

Okulların yeniden açılması sürecine ailelere tavsiyeler:

http://www.muglagazetesi.com.tr/covid-19-ve-egitim-2.html?fbclid=IwAR0TG9OmpbTtUbnu2K23D5M6ViZw-8LGt-JgOeQGbmmgoUHulrlj59DoF2c

Bu haber toplam 751 defa okunmuştur
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.