DİREKSİYON HAKİMİYETİ

DİREKSİYON HAKİMİYETİ
Gün geçmiyor ki “Direksiyon hakimiyetini kaybeden traktör, otomobil, kamyon vb. araç yoldan çıktı” haberlerini duymayalım.Hemen hemen her gün trafik...

Gün geçmiyor ki “Direksiyon hakimiyetini kaybeden traktör, otomobil, kamyon vb. araç yoldan çıktı” haberlerini duymayalım.

Hemen hemen her gün trafik kazalarından ölüm haberlerini izlemek zorunda kalıyoruz.

Araba denince zihnimizde oluşan ikonlardan biridir direksiyon.

Görünüşü çok basit bir çember olsa da işleyiş tarzı öyle basit değildir.

Özellikle dönüşlerde iç tekere verdiği döndürme açısıyla, dış tekere verdiği döndürme açısı birbirinden çok farklıdır.

Tek bir alet sürücünün kendisini tek bir açıyla döndürmesine rağmen, nasıl oluyorda soldaki ve sağdaki tekere ayrı ayrı döndürme açısı veriyor.

Tekerlere verilen dönüş açısı ile tekerlerin dönüş mesafesi birbiriyle ters orantılıdır.

Bu şu demektir ki biri azalmakta iken, diğeri aynı oranda artmaktadır.

TUİK verilerine göre 2016 yılında  trafik kazalarında ölenlerin sayısı 7 bin 300 kişi, yaralananlar ise 303 bin 812 kişi.

Trafik kazalarında ölenlerin % 43.5’ini sürücüler oluşturmakta.

Kazaya neden olan kusurlar içinde sürücü kusurları % 89.6 ile ilk sıralardadır.

Türkiye’de meydana gelen trafik kazalarının % 67.6’sı gündüz, % 29.9’u gece, % 2.5’i alaca karanlıkta meydana gelmiştir.

2016 yılında meydana gelen kazalar en fazla Ocak ve Temmuz aylarında.

Haftanın günlerine göre ise % 15.1 pay ile Cuma günü meydana gelmiştir.

 

Kazaların başlıca nedenleri arasında, insan faktörüne bağlı trafik kazaları ilk planla dikkati çekmektedir.

Bununda nedenleri; Acemilik, dikkatsizlik, uykusuzluk, hatalı solama, aşırı hız, fazla yük taşıma, alkollü araç kullanma, trafik kurallarına uymama, rutin araç bakımlarını yaptırmama, hız körlüğü (artan hız sonucunda sürücünün yol ve çevresine yönelik görsel verileri tam olarak algılayamaması).

Tünel görüşünü (hızlı araç kullanırken görme alanının daralması sonucu, sürücünün hızını daha az hissetmesi yanılması)

Evet direksiyona geçtiğinde duygularına hakim olamayacaksan direksiyona geçmiyeceksin.

Direksiyon hakimiyeti kavramını bir işi yürütebilme, lider olabilme olma özellikleri ile birlikte ele almakta yarar olduğunu düşünürüm.

Zaman için herhangi bir ticari işletmenin uzun ömürlü oluşu, ne zaman ve hangi durumlarda frene basılacağını, hangi durumlarda gaza basılacağını işletmeyi yönetenlerin bilmesi gerekir.

Siyasettede öyle değil mi?

Liderin hız körlüğüne yakalanmaması, frene basılması gereken yerde, gaza basılmasının getireceği felaketleri bir düşünebilir misiniz?

Bu haber toplam 951 defa okunmuştur
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.