Ana Sayfa Menteşe Haberleri, Muğla Haberleri, Son Dakika, Yaşam 13 Şubat 2020

‘Eğitimde Ufukları Aşıyoruz’ Çalıştayı Düzenlendi

Muğla Valiliği himayelerinde, Muğla Milli Eğitim Müdürlüğü koordinesinde, Muğla Büyükşehir Belediyesi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Bahçeşehir Üniversitesi, GEKA (Güney Ege Kalkınma Ajansı), Muğla Ticaret ve Sanayi Odası Başkanlığı işbirliğinde ‘Eğitimde Ufukları Aşıyoruz’ çalıştayı düzenlendi.

Muğla Valiliği himayelerinde, Muğla Milli Eğitim Müdürlüğü koordinesinde, Muğla Büyükşehir Belediyesi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Bahçeşehir Üniversitesi, GEKA (Güney Ege Kalkınma Ajansı), Muğla Ticaret ve Sanayi Odası Başkanlığı işbirliğinde ‘Eğitimde Ufukları Aşıyoruz’ çalıştayı Muğla Bahçeşehir Okulları Kampüsünde gerçekleşti.

Çalıştaya  İl Milli Eğitim Müdürü Pervin Töre, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Bilal Duman, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Ferman Akbulut, şube müdürleri, okul müdürleri ve öğretmenler katıldı.

Saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile başlayan çalıştayın ilk turunda PISA tanıtım videosu, PISA Direktörü Andreas Scleicher’in  PISA değerlendirme videosu ve protokol konuşmaları yer aldı.

Muğla’yı ve Türkiye’yi eğitimde iyileştirmek için çalışmalar yürüttüklerini söyleyen İl Milli Eğitim Müdürü Pervin Töre; “İlimiz ve ülkemizi eğitimde daha da iyileştirmek için neler yapabiliriz sorusunu cevaplamak istiyoruz.  PISA araştırması 2000 yılından beri OECD tarafından dünyanın belli ülkelerinde 15 yaş grubu öğrencilerle gerçekleştirilmektedir. Ülkemiz bu araştırma faaliyetine 2003 yılında dâhil olmuştur. 2012 yılına kadar PISA, okullarımızda kâğıt kalem ile uygulanırken, 2015 yılından itibaren tamamen bilgisayar üzerinde yapılmaktadır. 2015 yılında yapılan uygulamada ülkemiz istendik sonuçları elde edememesine karşın 2018 yılında ciddi bir gelişim göstermiştir ve Türkiye’nin her üç alandaki okuryazarlık performansı önemli ölçüde iyileşmiştir. Türkiye, PISA 2018’de PISA 2015’e göre performansını her üç alanda da anlamlı ölçüde artıran üç ülkeden biri olmuştur. Türkiye’nin PISA 2018’de her üç okuryazarlık alanındaki gelişimi dikkate değerdir. Fakat bu bir başarı değil, bir başarı hikâyesinin başlangıcıdır. Eğitim sistemimizdeki tüm sınavlar; amacı, içeriği, soru tiplerine bağlı yapısı ve sağlayacağı yarar bağlamında yeniden düzenlenmektedir. Akademik başarının ölçülmesinde kullanılan değerlendirme biçimleri çeşitlendirilmektedir. Süreç ve sonuç odaklı bir anlayışla sınava dayalı anlayıştan uzaklaşılmaktadır. Yapılan başarı izleme araştırmaları ile eğitim süreçleri sayısal verilerle de takip edilmektedir. Okullar ve bölgeler arasındaki imkân farklılıkları azaltılmakta ve her evladımızın imkânlardan eşit şekilde yararlanması hedeflenmektedir. Dijital ölçme araçları geliştirilmekte ve yaygınlaştırılmaktadır. Tüm bu çalışmaların esas etkisini 2021 yılında yapılacak olan PISA uygulamasında dünya çapında ses getirecek bir başarı hikâyesi olarak ortaya çıkacaktır. Bu vesileyle katılımcılara da başarılar diliyorum” dedi.

Eğitimde yeni yaklaşımlar üzerine konuşma yapan Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Bilal Duman; “ Öğrencileri kalıba sokmak yerine, öğrencilerin özgür düşüncesinden yola çıkarak eğitimde yeni yaklaşımlarla gelişimlerini desteklemeliyiz.  Onlara 21. yüzyıl yaşam becerilerini kazandırmalı, bilgiyi beceriye dönüştürebilen, araştıran, sorgulayan nesiller yetiştirmeliyiz. PISA üç alanda da okuryazarlık becerisi demektir. Bizim okuryazarlığı üst düzeye çıkarmamız lazım”  diyerek PISA’yı değerlendirdi.

Konuşmaların ardından dinlenme arası verilerek çalıştayın ikinci turuna geçildi. Bu turda okuma beceri alanı, matematik okuryazarlığı alanı ve fen okuryazarlığı alanı olmak üzere üç ayrı komisyonun yer aldığı oturumlar gerçekleştirildi.

Yorumlar (Yorum Yapılmamış)

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.