MEB ile YÖK arasında iş birliği protokolü

MEB ile YÖK arasında iş birliği protokolü
Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, “Bize sürekli olarak ‘Neden hemen bir şey yapmıyorsunuz?’ diyorlar. Hemen bir şey yaptığımızda hemen bir şey yapmamış olacağız. Türkiye’nin eğitim sorunlarına yenisini ilave etmiş...

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, “Bize sürekli olarak ‘Neden hemen bir şey yapmıyorsunuz?’ diyorlar. Hemen bir şey yaptığımızda hemen bir şey yapmamış olacağız. Türkiye’nin eğitim sorunlarına yenisini ilave etmiş olacağız. Bu tür süreçler maraton koşusudur. Biz yüz vagonlu bir trenin yolcusuyuz ve bunun dönme kabiliyetinin belli bir zaman istediğini biliyoruz. Bu bağlamda önemli olan yol haritamızın ne olduğu, ne şekilde yapmayı planladığımız. Vizyon belgesinin tam anlamıyla dört dörtlük olduğunu söyleyemeyiz. Elbette eksiği vardır. Uyarılara bakıyoruz, eksiklikleri tamamlamaya çalışıyoruz” dedi.

Milli Eğitim Bakanlığı ile Yükseköğretim Kurulu (YÖK) arasında öğretmen yerleştirmeye yönelik olarak sürdürülen koordinasyon ve iş birliği kapsamında “Uygulama Öğrencilerinin Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim ve Öğretim Kurumlarında Yapacakları Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Koordinasyon ve İş Birliği Protokolü” imzalandı. YÖK Konferans Salonu'nda gerçekleşen protokol imza töreninde konuşan Bakan Selçuk, 2023 eğitim vizyonuna değinerek, “Bakanlık olarak böyle bir dokümanı bürokratik bir gereklilikle hazırlamadık. Topluma karşı bir taahhüt altına girmek istedik. Hangi ay, hangi yıllarda neler yapabileceğimizi, yapmak isteğimizi topluma ifade edebilmek istedik. Eğitim, belirsizliği çok fazla kaldıramayan bir alan ve çocuklarımız ın, ailelerimizin ne zaman hangi iş ve işlemin ne zaman yapılacağı konusunun ortaya konulması gerektiğini düşünüyoruz. Doğu felsefesinde bir ifade var; Ölen her şeyin hareketi yukarıdan aşağı doğrudur, doğan her şeyin hareketi aşağıdan yukarı doğrudur. Bizim bu hareketi yukardan, yani bakanlıktan bir hareket olarak değil de okul temelinden, öğretmen temelinden bir hareket olarak yapılandırma arzumuz burada bir farklılık oluşturuyor. Toplumun temel biriminin aile olduğunu düşünürken, eğitimin temel biriminin de okul olduğunu düşünüyoruz ve okul temelli bir gelişim modeline ihtiyaç olduğunu düşünüyo ruz. Aşağıdan yukarı doğru bir hareket olması için okulların tümünün profillerinin çıkartılması, çevrimiçi olarak bütün okulların izlenebilmesi, yarıştırılmadan bütün okulların eksiğinin giderilebilmesi için önlemler alınabilmesi, okullar düzeyinde bir endeks matrisinin oluşturularak okulların hangi konularda ne yaparlarsa mesafe alabilecekleri ve bir okul yöneticisinin neleri yaptığında başarılı bir okul yöneticisi olacağına dair nesnel ölçütler konulması da önemli bir konu” açıklamasını yaptı.

Bu haber toplam 394 defa okunmuştur
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.