MUSKİ’den Milas’a 77 milyon liralık yatırım

MUSKİ’den Milas’a 77 milyon liralık yatırım
Muğla Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü Milas’ta gerçekleştirdiği çalışmaları anlatmak ve muhtarların sıkıntılarını...

Muğla Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü Milas’ta gerçekleştirdiği çalışmaları anlatmak ve muhtarların sıkıntılarını yerinde dinlemek amacıyla Milaslı muhtarlarla bir araya geldi.

Toplantıda MUSKİ Genel Müdürü Baki Ülgen, Abone İşleri Dairesi Başkanlığı’nın 3 yılda Milas’tan 33 Milyon TL su tahsilat parası toplanmasına karşın, Plan Proje ve Yatırım Daire Başkanlığı’nın Milas’ta 77 Milyon TL yatırım gerçekleştirdiğini vurguladı.

Muğla Büyükşehir Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Şube Müdürlüğü Muhtarlar Masası Birimi ile Muğla Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi (MUSKİ) Genel Müdürlüğü’nün Milas’ta gerçekleştirdiği çalışmaların anlatılması ve muhtarların sıkıntılarının yerinde dinlenmesi için bilgilendirme toplantısı düzenlendi.

Prof. Dr. Aşkıdil Akarca Sahnesi’nde gerçekleşen toplantıya Milas Belediye Başkan Yardımcıları Zeynep Mat ve Faik Karagöz, MUSKİ Genel Müdürü Baki Ülgen ve Genel Müdür Yardımcısı Cem Yaşar, Muğla Büyükşehir Belediyesi Tarımsal Hizmetler Dairesi Başkanı Salih Tufan, MUSKİ Daire Başkanları, Özel Kalem Müdürü, muhtarlar, sivil toplum örgütleri ve siyasi parti temsilcileri katıldı.

Toplantıya katılan muhtarlara, MUSKİ Genel Müdürü Baki Ülgen, MUSKİ Genel Müdür Yarımcısı Cem Yaşar ve MUSKİ Daire Başkanları çalışmaları ile ilgili sunum yaparak bilgiler aktardı.

Yoğun katılımın gerçekleştiği toplantıda konuşan MUSKİ Genel Müdürü Baki Ülgen muhtarlara, 444 48 01 numaralı çağrı merkezinin önemi, Milas’taki suyun mülkiyet sorunu, Milas’ta yapılan yatırımlar ve Güllük’teki imtiyaz hakkı ile ilgili konularda bilgiler verdi.

Muhtarlarımız 444 48 01 ‘i aramalı

Muğla Büyükşehir Belediyesi çağrı merkezi numarası olan 444 48 01 hattının öneminden bahseden MUSKİ Genel Müdürü Baki Ülgen, “Muhtarlarımızdan 444 48 01 numaralı hattı kullanmalarını talep ediyorum. Çünkü bu hattı kullanırsak nerede ne arıza olduğunu, arıza sıklıklarına göre nereye yatırım yapılması gerektiğini bilebiliriz. Bu sayede buradaki verileri daha sistematik bir şekilde ölçebiliriz ve daha somut adımlar atabiliriz. Bu hattın önemini muhtarlarımızın da halkımıza anlatması gerekiyor. Ayrıca Muhtarlarımız için özel olarak 444 48 01/8 gibi bir hattımız da var. Muhtarlarımız bu hattı kullanarak şikayetlerini daha çabuk olarak muhtarla masası birimimize aktarabiliyorlar. Bu numaraları kullanmayı alışkanlık haline getirmeliyiz. Bunlara bütünleşik olarak baktığımızda bizlere çok fayda sağlıyor” dedi.

Eğer 1 ev ya da mahallede su yoksa uyumakta yok

Milas’ta suyun mülkiyeti ile ilgili ciddi sorunlar yaşadıklarını vurgulan Ülgen, bu nedenle yaklaşık 500 bin TL maliyeti olan 2 ihaleyi iptal etmek zorunda kaldıklarını ifade etti. Ülgen, “Suyun hiçbir şekilde mülkiyeti yoktur. Suyun sahibi devlettir. Su benim mahallemde çıkıyor gibi bir sebep olamaz. İnsanlar susuzken böyle bir şey olamaz, olmamalıdır. Susuz olan mahallelerimiz suyun kıymetini çok iyi biliyorken, suyu bol olan mahallelerimiz ise suyun mülkiyetini kullanmayı çok iyi biliyor. Ancak bizim öncelikle insanların içme suyu ihtiyaçlarını karşılamamız gerekiyor. Ekip arkadaşlarımıza eğer 1 ev ya da mahallede su yoksa uyumakta yoktur diyorum” dedi.

Milas’a 3 yılda 77 milyon TL yatırım yapıldı

Abone İşleri Dairesi Başkanlığı’nın 3 yılda Milas’tan 33 Milyon TL su tahsilat parası topladığı ifade eden Ülgen, buna karşın Plan Proje ve Yatırım Daire Başkanlığı’nın Milas’a 77 Milyon TL yatırım gerçekleştirdiğini vurguladı. Ülgen, “ MUSKİ Genel Müdürlüğü buraya su parası toplamaya gelmedi. 3 yılda abonelerimizden 33 Milyon TL su parası toplamamıza karşın, 77 Milyon TL yatırım yaptık. 3 yılda vatandaşlarımızdan aldığımız paranın 3 katı yatırım gerçekleştirdik. Yatırımlar yapmaya da devam edeceğiz. Yeni yatırımlarımızı kurum olarak buraya kazandıracağız” sözlerini ifade etti.

İhtiyaç olan her yerde özel toplantılar da yapıyoruz…

Daha önce Milas’ın birçok mahallesinde özel toplantılar gerçekleştirdiklerini ifade eden Ülgen, “Özellikle böyle büyük bir toplantılarla muhtarlarımızı buralara toplamak istemiyoruz. Kurum olarak Milas’ın Güllük ve Boğaziçi Mahallelerinde özel toplantılar gerçekleştirdik. Ayrıca Ören Mahallemizde Türkevleri, Bozalan ve Çökertmede bulunan site sakinlerinin sorunlarını yerinde gidip öğrendik, çözüm üretmeye çalıştık. Bizim sistematiğimiz var. Susuz köyleri suya kavuşacak. Elimizdeki kamu kaynağını etkin ve verimli kullanmak istiyoruz. Su işlerinden anladıkları için Milas’ta en büyük desteği muhtarlarımızdan alıyoruz. Onlar da bizi çok iyi anlıyorlar. Ayrıca toplantıya katılan sivil toplum örgütlerimiz, siyasi parti temsilcilerimiz ve MUSKİ adına emeği geçen herkese teşekkür eder Milas Belediye Başkanımız, Belediye Başkan Yardımcılarımız ve Milas Belediyesi çalışanlarına saygı ve sevgilerimiz sunuyorum” diyerek sözlerini tamamladı.

Toplantının sonunda bölgelerinde durumları belirten ve isteklerini dile getiren muhtarlar, çalışmalar ve yapılan toplantı için teşekkürlerini iletirken, Ülgen ve ekibi muhtarların sorunlarını dinleyerek notlar aldı.

Bu haber toplam 1066 defa okunmuştur
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.