“Okuma Ağacı” Projesi Kapsamında 240 Bin Kitap Dağıtılacak

 “Okuma Ağacı” Projesi Kapsamında 240 Bin Kitap Dağıtılacak
NEVAL ÇOLAK- Muğla Valiliği himayelerinde, İl Milli Eğitim Müdürlüğü koordinesinde “Okuma Ağacı” Projesi kapsamında kitap dağıtım töreni gerçekleşti.Muğla...

NEVAL ÇOLAK- Muğla Valiliği himayelerinde, İl Milli Eğitim Müdürlüğü koordinesinde “Okuma Ağacı” Projesi kapsamında kitap dağıtım töreni gerçekleşti.

Muğla Valiliği, İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Vakıf K12 ve Türkiye Eğitim Vakfı (TEV) destekli Okuma Ağacı Projesi kapsamında Muğla genelinde dezavantajlı köy okullarından belirlenen toplam 86 ilkokulda öğrenim gören 3 Bin 150 öğrenciye her biri 76 kitaptan oluşan OKA okuma setlerini ücretsiz olarak dağıtımı hedef alındı.  Köy okullarında öğrenim gören çocukları diğer okullardaki öğrencilerle aralarındaki imkân farklılıklarının ortadan kaldırılması ve okuma kitaplarına daha kolay erişmelerini sağlamak adına Muğla genelinde toplam 240 bin kitap dağıtıldı.

Vakıf K12 işbirliği ve Türk Eğitim Vakfı desteğiyle düzenlenen “Okuma Ağacı” Projesi adı altında Menteşe Kafaca 100. Yıl İlkokulu’nda 76 kitaptan oluşanokuma setler öğrencilere dağıtıldı. Programa, İl Milli Eğitim Müdürü Pervin Töre, Menteşe İlçe Emniyet Müdürü Tümer Yılmaz, Vakıf K12 kurucusu Kerim Gürçay, öğretmenler, öğrenciler ve veliler katıldı.

 “Okuma Ağacı” Projesi Kapsamında 240 Bin Kitap Dağıtılacak

Açılış konuşmasını yapan, 86 okulda 3 Bin 26 öğrenciye 230 Binden fazla kitabı sınıflara dağıtımını üstlenerek, projeye destek veren Vakıf K12 kurucusu Kerim Gürçay; “Bu projenin gerçekleşmesini sağlayan adım İl Milli Eğitim tarafından atılmıştır. Biz bunu yapmaya hazırlıklıydık ama resmi makamların buna yeşil ışık yakması gerekiyordu. Ülkemiz dört beş senedir zor bir dönemden geçiyor. Herkesin de bu konuda hassasiyetini anlıyoruz. Biz ilk iki haftada 74 okulu ziyaret ettik 2 Bin 100 set, 170 Bin kitap dağıttık. Dağ köylerine gittik, birinci sınıflara gittik e çocukların gözünde müthiş bir parlaklık var. İnanmaya devam etmemiz, elimizden geleni yapmamız gerekiyor. Biz sadece burada ufak bir aracı olduk. Bunu becerebildiğimiz için, imkân verildiği için Milli Eğitim Müdürlüğü’ne, Valilik ve Proje Koordinatörüne teşekkür ediyorum. Herkesin ülke için yaptığı işi, iyi yapmasına inanan biriyim.” Dedi.

“Okuma Ağacı” Projesi Kapsamında 86 İlkokula, 76 Kitap Dağıtıldı

Okuma Ağacı Projesi hakkında bilgi veren Proje Koordinatörü Buket Ballıel Ünal; “Muğla İl Müdürlüğü olarak okullar arası imkân farklılığının azaltılması için başlattık. Bu projede 25-30 parametre kapsamında müdahale grubuna giren okullarımızı belirledik. 135 okulumuz okulla arası imkân farklılıklarının azaltılması gereken okullarımız olarak belirlendi. Bu okullarımız ilkokul, ortaokul ve lise kapsamındaydı. Bakanlığımızın 2023 eğitim vizyon kapsamında tüm okullarımız okullar arası imkan farklılığı azaltılarak eşit imkanlara sahip olarak eğitim hakkına sahip olacak fırsat yaratılacak ilkesi ile bizlere geldi. Bu anlamda 86 ilkokulumuzdaki öğrencilerimizin her birine 76 kitabımız proje ortağımız Türkiye Eğitim Vakfı ve Vakıf K12 kurumu ile birlikte dağıtıldı. Sadece bu projemiz kitaplarımızı, aldık dağıtıyoruz değil aynı zamanda dijital platformda yaratıcı yazarlar olmaları adına adımlar yapılması için yapılan bir projeydi. Öğrencilerimiz dijital platforma köylerini, ilçelerini, illerini anlatacak, Muğla’yı anlatacaklardır. Seneye 10 Kasım tarihine kadar olan sürecek olan projemizde öğrencilerimiz tüm duygularını ifade edecekler. Dijital platforma en çok veri yükleyen öğretmenlerimiz ile Muğla İl Milli Eğitimi Müdürlüğü’müzce oluşturulacak komisyonla belirlenen öğrencilerimiz 10 Kasım 2020 tarihinde Ankara gezisi ile ödüllendirilecektir.” Şeklinde konuştu.

Töre; “Kitaplarımıza Dokunalım”

Konuşmaların ardından İl Milli Eğitim Müdürü Pervin Töre, Vakıf K12 kurucusu Kerim Gürçay’a plaket takdim ederek; “Türkiye’de uygulanan ilk proje. Muğla’da benim 760 okulum var. 760 okulun imkân farklılıklarını, eğitim ortamlarını, öğretmenlerin tercihini, yöneticilerin tercihini, velilerin o okula bakışını, okulların fiziki imkânlarını, okuldan mezun olan öğrencilerin akademik başarılarının sürekliliği gibi, Buket Hanım’ında belirttiği gibi 25-30 kriterle okulları çalıştık. Kriterler dâhilinde 135 okulumuzda imkan farklılıklarında diğerlerine göre kısmen de olsa farkındalıklar oluştuğunu gördük ve biz bunların üzerine çalıştık. Allah bizim karşımıza Kerim Bey’i çıkardı. Kendisi, vatanseverliğiyle ülke eğitimine sunduğu katkılar bizi son derece etkiledi. Bu proje fikri bizim için çok önemliydi. Çünkü 240 Bin kitap, 3 Bin öğrencimize ve 85 okulumuza ulaştırılma amaçlandı. Projemizin altı inanılmaz dolu. Çok inanarak yaptığım bir proje. Çok çalışma yaptık ama bana sorarsanız bir öğretmen olarak benim vicdani sorumluklarımda bana inanılmaz mutluluk veren bir proje. Çocukların o kitaplara kavuşması, öğretmenlerimize kaynak sunmamız inanılmaz başarılara imza atılması demektir. Sevgili meslektaşlarım, ortak hedefimiz 21. Yüzyıl yaşam becerilerinden okulu ve okumayı kazandıralım. Okulu ve okumayı sevdirmekte kitaba dokunarak olur. Kitaplarımıza dokunalım. Çocuklara küçük yaşta bu alışkanlığı kazandıralım.” Dedi.

Bu haber toplam 619 defa okunmuştur
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.