Turizmde kriz belki avantajımız olur…

Turizmde kriz belki avantajımız olur…
Muğla turizminde tehlike çanları çalmaya devam ediyor.  Turizm sektörü o kadar dar boğazda ki Muğla’nın turizm merkezlerinde çok sayıda otel, apart...

Muğla turizminde tehlike çanları çalmaya devam ediyor.  Turizm sektörü o kadar dar boğazda ki Muğla’nın turizm merkezlerinde çok sayıda otel, apart ve tatil köyü satılığa çıkmış durumda. Bunun en büyük sebeplerinden birisi 2015 turizminin sezonunun beklentilerin altında geçmesi. Turizm sektörü banka borçlarını ödeyemedi. Banka borçlarını bir kenara bırakın elektrik ve su faturalarını dahi ödeyemedi.  Aslında turizm sezonunda kriz 2015 yılında kapıdan içeri girdi…

Herkes özellikle yetkililer 2015 yılında Muğla bölgesine gelen turist sayısından bahsediyor. 3,5 milyon turist geldi diye herkes böbürleniyor. Peki 2015 yılında Muğla bölgesine gelen 3,5 milyon turist 2014 yılında harcadığı parayı harcadı mı? Hiç kimse işin bu yüzüne bakmıyor. Turist sayısı arttı ama turistlerin bıraktığı paranın miktarı her geçen yıl azalıyor. Muğla turizminde her sezon geçen sezonu aratır duruma geldi…

Şimdi yetkililer 2015 sezonu iyi dedi ya. 2016 turizm sezonunda Muğla 2015 sezonunu arayacak duruma gelecek. Tüm göstergeler ve veriler bunu gösteriyor. 2016 turizm sezonu için ciddi anlamda rezervasyon sıkıntıları yaşanıyor. Bodrum, Marmaris ve Fethiye’de ki otellerde bu rezervasyon sıkıntıları gözüküyor. Bazı ilçelerde rezervasyon iptalleri dahi başlamış durumda. Yani sizin anlayacağınız 2016 turizm sezonu gerçekten çok parlak gözükmüyor…

Muğla turizmini hem iç etkenler hem dış etkenler oldukça olumsuz yönde etkiliyor. Ve bu etkiler her geçen gün biraz daha artacak gibi gözüküyor. Ülke içerisinde yaşanan ekonomik kiriz, terör olayları gerek yerli turistti gerekse yabancı turistlerin tatil tercihini başka yerlere yönlendirmesine neden oluyor.  Dış etkenler ise gerek Avrupa’da yaşanan ekonomik kriz, gerek 2016 Avrupa Futbol Şampiyonası, Türkiye’nin Rusya ile yaşadığı kriz ve Ortadoğu’da ki terör olayları. Bunların hepsini bir araya getirdiğiniz zaman işimiz gerçekten çok zor…

Tüm bu olumsuzluklara rağmen Muğla Valiliği, Turizm il Müdürlüğü, Muğla Büyükşehir Belediyesi, Bodrum Belediyesi, Marmaris Belediyesi, Fethiye Belediyesi, Ticaret Odaları ve turizm birlikleri bir şeyler yapmaya çalışıyor. Yapılan çalışmaları takdir etmemek mümkün değil. Turizm kentiyiz. Turizm merkezlerimiz 4 aylık dönemde para kazandı. Aksi takdirde sektör önümüzdeki sezonlarda ciddi sıkıntılarla karşı karşıya kalma tehlikesi yaşıyor…

Belki de Muğla turizminde yaşanacak olan kriz bizim avantajımız olur. Çünkü turizmde kalitemiz sıfır. Gerek otel sayımız, gerekse oda sayımız haddinden fazla.  Otel ve oda sayımız fazla olunca kalitemiz de tam aksine azalıyor. Belki sektör yaşanacak olan krizden bir ders çıkartır. Kendi sektöründe yerli ve yabancı turistte vereceği hizmetin kalitesini artırır. Kaliteli tesisler ve kaliteli hizmet anlayışı paralelinde kaliteli turistti getirir. Kaliteli turist demek daha fazla dövizin bırakılması anlamına gelir…

Eğer turizm sektöründe, sektörümüz kaliteli hale gelmediği takdirde Muğla olarak turizmde kriz yaşamaya daha çok devam ederiz. Avrupa’nın ve Dünya’nın kaliteli, zengin turistlerini ağırlamak istiyorsak sektörümüzün hizmet anlayışının kaliteli olması gerekli. Bunu yapamadıktan sonra ağlamanın hiçbir faydası yok. 3 milyon,4 milyon turist geldi diye kendimizi kandırmaya devam ederiz…

Bu haber toplam 696 defa okunmuştur
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.