Muğla Valisi  Dr. İdris Akbıyık’ın himayelerinde yürütülen çalışmalar kapsamında, Açık Kapı Şube Müdürlüğü personeli, il merkezi ve ilçelerde vatandaşlarla bir araya gelerek Açık Kapı uygulaması hakkında bilgilendirmelerde bulunmaya devam ediyor.

Sorun, talep ve önerileri yerinde dinlemek, çözüm noktasında bilgilendirmeler yapmak amacıyla Ocak ayı içerisinde Açık Kapı Şube Müdürlüğü ile Menteşe, Bodrum, Milas, Marmaris ve Fethiye Kaymakamlığı Açık Kapı personellerince hanelere ve sosyal alanlara gidilerek vatandaşlarla görüşmeler gerçekleştirildi. Menteşe, Dalaman, Ortaca, Marmaris, Fethiye, Bodrum ve Milas ilçelerinde 29 mahallede yapılan görüşmelerde vatandaşların talepleri alınıp, ilgili kamu kurum ve kuruluşlarına hem Açık Kapı sistemi üzerinden iletildi hem de birebir görüşmeler yapılarak hızlı çözümler üretildi.

Vatandaşların kamu hizmetlerinden daha hızlı faydalanmasını sağlamak ve devlet-vatandaş iletişimini güçlendirmek amacıyla yürütülen çalışmalarda, vatandaşlar mahallelerinde, hanelerinde Açık Kapı ekiplerini görmekten memnuniyet duyduklarını ifade ettiler.

Whatsapp Image 2025 02 25 At 09.45.03

Açık Kapı’ya 2024 Yılında 3 Bin 191 Başvuru Yapıldı

Vatandaşların taleplerinin alınarak takip edilmesi, sonuçlandırılması ve kamu kurumları ile vatandaşlar arasında aktif iletişimin sağlanması amacıyla hizmet veren Açık Kapı’ya Muğla genelinde 2024 yılı içinde toplam 3 bin 191 başvuru yapıldı.

Yatağan’da Trafik Kazası: Motosiklet Sürücüsü Yaralandı Yatağan’da Trafik Kazası: Motosiklet Sürücüsü Yaralandı

Muğla Valiliği ve Menteşe, Bodrum, Milas, Marmaris ve Fethiye Kaymakamlıklarında hizmet veren Açık Kapı birimlerince; e-devlet, internet, mobil uygulama ve yüz yüze yapılan başvuruların tamamı sonuçlandırıldı. 693 başvurunun Milas ilçesinden yapıldığı 2024 yılında; 487 başvuru Fethiye, 466 başvuru Bodrum, 394 başvuru Menteşe, 242 başvuru Ortaca, 209 başvuru Marmaris, 190 başvuru Dalaman, 137 başvuru Yatağan, 108 başvuru Ula, 106 başvuru Köyceğiz, 88 başvuru Seydikemer, 51 başvuru Datça ve 20 başvuru Kavaklıdere’den geldi.

Sisteme Başvuranların Çoğunluğunu Kadınlar Oluşturdu

Başvurular arasında en fazla tercih edilen hizmet başlığı yüzde 70’lik oranla sosyal yardım oldu. Başvuruların yüzde 65’i kadınlar tarafından yapılırken, toplamda 2 bin 885 başvuru e-devlet üzerinden, 182 başvuru internet üzerinden, 124 başvuru ise yüz yüze gerçekleştirildi. Bir önceki yılda olduğu gibi 2024 yılında da sisteme başvuranların çoğunluğunu kadınlar oluşturdu.

Aile içi ve kadına yönelik şiddetle mücadelede bir başvuru mekanizması olarak hizmet veren Açık Kapı birimleri, Kadın Destek Uygulaması’nın (KADES) bilinirliğini artırmaya yönelik çalışmalara da katkı sağlıyor. Ayrıca, her türlü bağımlılığa karşı koruma, önlem alma ve psiko-sosyal destek sağlama amacıyla ilgili kurumlarla iş birliği içinde çalışmalar yürütülüyor.

Muhabir: MERYEM ÖZEN