‘Alo 179’ Bodrum ve Fethiye şikayeti

‘Alo 179’ Bodrum ve Fethiye şikayeti
Muğla Valiliğinin üç yıl önce turizm sektöründeki hizmet kalitesini artırmak amacı ile kurduğu ‘Alo179’hattı, yerli ve yabancı turistlerin şikayetlerini...

Muğla Valiliğinin üç yıl önce turizm sektöründeki hizmet kalitesini artırmak amacı ile kurduğu ‘Alo179’hattı, yerli ve yabancı turistlerin şikayetlerini dinlemeye devam ediyor. 7 gün 24 saat hizmet veren Alo 179 hattı, bu yılın Haziran ve Temmuz ayında Bodrum ve Fethiye’den yoğun şikayet geldiği bildirilirken, Bu şikayetlerin çoğunluğunu gürültü ile çevre ve deniz kirliliği oluşturdu.

Dönemin Valisi Ahmet Altıparmak tarafından Türkiye’de ilk kez uygulamaya başlanan Alo 179 turizm şikayet hattı Turizm sezonunun başlaması ile birlikte bu yılda Muğla’ya gelen yerli ve yabancı turistlerin şikayetlerini dinlemeye devam ediyor. Yaz sezonun başlaması ile birlikte Alo 179 hattına, 1 Haziran- 15 Temmuz arasında yerli ve yabancı turistten toplam 195 şikayet geldi. En fazla şikayetlerin geldiği turizm bölgesi Bodrum ve Fethiye olurken şikayetler arasında ilk sırada gürültü ile çevre ve deniz kirliliği yer aldı.

Muğla Valiliği ile Muğla Kültür ve Turizm İl Müdürlüğünden alınan bilgiye göre, Alo 179 hattına gelen 195 şikayetin 95’i gürültü, 18’i ise çevre ve deniz kirliliğinden oluştu. Alo 179 hattına gelen diğer şikayetler ise şunlardan oluşuyor;

“10 hanutçuluk, 10 otel, 6 trafik, 6 inşaat, 6 adli olay, 5 farklı fiyat, 4 teknik yetersizlik, 4 sigorta, 6 hırsızlık, 5 yardım talebi, 2 elektrik, 2 işletme, 3 danışma, 3 tur, 3 ayıplı ürün, 4 personel, 1 kapkaçcılık, 1 pasaport vize, 1 banka”

BODRUM VE FETHİYE GÜRÜLTÜLÜ

Alo 179 hattına gelen şikayetler arasında ilk sırada yer alan gürültü kirliliğinde Bodrum ve Fethiye en fazla şikayet alan turizm ilçe’si oldu. Toplam 95 gürültü kirliliği şikayetinden 39’u Bodrum, 31’i Fethiye, 25 ise diğer turizm ilçelerinden geldi. Bu şikayetler üzerine başta Bodrum ve Fethiye olmak üzere bir çok işletmeye ceza kesildiği öğrenildi.

24 SAAT HİZMET VERİLİYOR

Alo 179 Çağrı ve Danışma Merkezinden yapılan açıklamada merkezin haftanın 7/24 daimi hizmet verildiği kaydedildi. Açıklamada kış aylarında 2 personel, yaz sezonunda ise (01 Haziran – 31 Ekim tarihleri arası )  4 kişilik takviye ile bu sayının 6’ya çıkarıldığı açıklandı.  Açıklamada, merkezde görev yapan personelin en az bir yabancı dil bilen ve İngilizce, Almanca, Fransızca, Rusça ile Farsça dillerinde eğitim görmüş profesyonel kişilerden oluştuğu kaydedildi.

Açıklamada şu ifadelere yer verildi; “Merkeze gelen turistlerin ihtiyacı olan broşür, kitap, CD, afiş, harita, katalog v.b tanıtım malzemeleri Muğla İl Kültür ve Turizm Müdürlüğünce karşılanmaktadır. Merkeze gelen ihbar ve şikayetler görevde bulunan personellerce ilgili kurum ve kuruluşlara anında iletilmekte ve 24 saat içinde sonuçlandırılarak ilgilisine bilgi verilmektedir. Alınan tüm çağrılar sesli ve yazılı olarak kaydedilmektedir. Merkeze gelen tüm şikayet ve ihbarların gereği yapılarak sonuçlandırıldıktan sonra ayrıca istatik veri olarak kullanılmak üzere ilgili birimlere gönderilip dosyalanmaktadır.”

Bu haber toplam 1341 defa okunmuştur
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.