Ak Parti Muğla Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Prof. Dr. Aydın Ayaydın , “Deli Dumrul” diye adlandırılan Göcek tüneli hakkında herkesin yanlış bilgilerle değerlendirme yaptıkça Göcek tünelinden geçen de geçmeyen de yanlış bilgilere sahip olduğunu belirterek Göcek Tüneli hakkında vatandaşları doğru bilgilendirmek amacıyla değerlendirmelerde bulundu.

Vatandaş haklı olarak diyor ki Karadeniz’de yapılan tünelden bedava geçiş yapılırken biz niye Göcek Tüneli’nden hem giderken hem gelirken ücret ödüyoruz.

Şimdi size GÖCEK TÜNELİ hakkında ne siyasilerin ne de aydınların veya bölge halkının bir türlü araştırma zahmetinde bulunmayıp, halkı gerçek anlamda anlatamadıkları için, vatandaşın bilgi sahibi olmadıkları her yönüyle anlatmaya çalışayım. Haklı olarak Diyebilirsiniz ki, kimse bilmiyor da sen nereden biliyorsun?

ADAYLIĞIMDA GÖCEK TÜNELİ VAADLERİM ARASINDA NEDEN YER ALMADI?

Muğla Büyükşehir Belediye Başkan Adayı olduğumda, her meslekten seçtiğim uzmanlarla Muğla ve ilçelerinde seçilmem halinde yapacağım projeleri tek tek masaya yatırdım ve araştırdım. Üzerinde çalıştığım konulardan biri de GÖCEK TÜNELİ’nin durumuydu. Ancak GÖCEK TÜNELİ’nin ücretsiz hale getirilmesinin hukuki alt yapısı olmadığı için GÖCEK TÜNELİ’ni projelerime dahil etmedim. Çünkü olmayacak bir konuda çözüm getireceğim diye Muğlalı vatandaşlarıma yalan söylemek istemedim.

GÖCEK TÜNELİ İHALESİNİ YAPAN AK PARTİ HÜKÜMETİ DEĞİL

GÖCEK TÜNELİ’nin yapılması projesi ve ihalesi AK PARTİ döneminde yapılmamıştır. İhale, AK PARTİ iktidarından önceki hükümet döneminde yapılmıştır.

YAP İŞLET DEVRET PROJESİ İLE GÖCEK TÜNELİ İHALESİ YAPILDIĞINDA, bugün şikayet  edenler o gün alkış tutuyor, hatta davul zurna ile sevinç gösterilerinde bulunduğunu da hatırlatmak istiyorum.

İHALE ŞARTNAMESİ NEYİ KAPSIYOR?

İHALE ŞARTNAMESİNE GÖRE; İhaleye katılıp teklif verecek firmalar fizibilite çalışmasında HER İKİ YÖNDEN GEÇİŞLERDE ÜCRET ALINACAKTIR denilmektedir. Dolayısıyla İhaleye katılan firmalar da buna göre maliyet hesabı yapmış ve 2032 yılı sonuna kadar işletmek üzere bu teklifi vermiş ve İhaleye en uygun teklifi veren LİDER İNŞAAT, BU ŞARTLARLA TEKLİF VERMİŞ VE İHALEYİ ALMIŞTIR.

Ancak, daha sonra AK PARTİ iktidarında yurdumuzun birçok yerinde tüp geçişi bütçe imkanları ile yapıp, vatandaşların bu geçişlerde ücret ödemeden geçişe imkan sağladığı için, GÖCEK TÜNELİ ni kullanan vatandaşlarda geçişlerde ücret ödemek istemiyorlar.

GÖCEK TÜNELİ, özel sektör tarafından YAP İŞLET DEVRET modeli ile yapıldığı için Hükümet tarafından işletici şirkete ücret almayacaksın deme hakkı yoktur.

FETHİYEDEN DÖNÜŞ YOLU TÜPÜ DEVLET YAPTI

AK PARTİ Hükümeti daha sonra bu tüpün karşı yönünde devlet imkanları ile dönüş için ikinci bir tüp yapmış ve Fethiye yönünden gelen araçlar bu tüpü kullanmaya başladı, ilk tüp ise sadece Fethiye yönüne gidiş için kullanılmaya başlandı.

ERDOĞAN:  DEVLETİN YAPTIĞI TÜP TEN GEÇENLER ÜCRET ÖDEMESİN

Hal böyle olunca, 2018 yılında Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın özel talimatıyla firma görüşmeye davet edilmiş ve konu müzakere edilmiştir.

Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri, firmaya önce siz kendi yaptığınız tünelden tek yönlü geçişte ücret alın, dönüş devletin yaptığı tüp ten olacağı için ücret ödemeden geçsinler teklifinde bulundu. Ancak firma yetkilisi, ihale şartnamesi ve bu şartnameye uygun olarak yapılan sözleşmede, şirketimiz her iki yöne geçişte de ücret alacaktır Denildiği için uzlaşma sağlanamadı.

CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN: İŞLETME SÜRESİNİ 2026 YA ÇEKTİ

Bunun üzerine Cumhurbaşkanı Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın talimatıyla, madem dönüş yolundaki tüpü Devlet olarak biz yaptık, o zaman 2032 yılında sona erecek lisans sözleşmesini 6 yıl geriye çekiyoruz ve sizin işletme hakkınız 2026 da sona erecektir denildi

İŞLETİCİ FİRMA YARGIYA GİTTİ

Göcek tünelini işleten firma, Hükümetin işletme süresini 6 yıl kısaltan kararına karşı, sözleşmede yer alan “ UZLAŞMAZLIK DURUMUNDA TAHKİM YETKİLİDİR” hükmüne dayanarak, yargı yoluna başvurdu.

Yetkili kılınan Tahkim, Hükümetin işletme süresini 2032 yılından, 2026 yılına düşüren kararının doğru olmadığını, sadece 20 ay kısaltarak 2030 yılında sona ermesine karar verdi.

YARGI KARARI: GÖCEK TÜNELİNİ  2030 YILINA KADAR İŞLETİCİ FİRMA İŞLETECEKTİR.

Hükümet, Göcek tünelinin işletme süresinin 6 yıl değil, 20 ay kısaltılmasına karar veren TAHKİM kararına itiraz ederek İstinaf mahkemesine taşıdı. Ancak İstinaf Mahkemesi de Hükümetin itirazını kabul etmeyerek TAHKİM kararını onayladı.

Fethiye Otobüsüne Bindi, Kendisinden Bir Daha Haber Alınamadı Fethiye Otobüsüne Bindi, Kendisinden Bir Daha Haber Alınamadı

Hükümet bununla da yetinmedi ve bu kararı da Yargıtay’a taşıdı. Yargıtay da TAHKİM kararının yerinde olduğunu, dolayısıyla Göcek Tünelini işleten firmanın 2026 yılına kadar değil, 2030 yılına kadar işletmesi gerektiğine son noktayı koydu.

Yani Göcek Tünelinden geçiş, hukuken 2030 yılının ortalarına kadar ücretli olmak zorundadır.

Whatsapp Image 2025 02 03 At 11.20.39-1

Muhabir: KENAN GÜRBÜZ