Dalyan’da çevrecileri isyan ettiren proje

 İNTERNET EDİTÖRÜ
Ortaca Belediyesi tarafından “Dalyan Kanalı Yat-Tekne Yanaşma ve Bağlanma Yeri Projesi” için 29 Ağustos 2022 tarihinde Çevresel Etki Değerlendirme sürecinin başlatılması başvuru yapılmış ve 30 Aralık 2022 tarihinde “ÇED gerekli değildir” kararı verilmişti.

Dünyaca ünlü Dalyan Kanalınca hayata geçirilecek olan 750 metre uzunluğundaki “Dalyan Kanalı Yat-Tekne Yanaşma ve Bağlanma Yeri Projesi'nin mahkeme kararına rağmen devam etmesi, çevreciler tarafından protesto edildi.

Dalyan’da çalışmaların toplandığı bölgede toplanan Muğla Çevre Platformu (MUÇEP) Üyeleri, mahkeme kararına rağmen bölgede projeyle ilgili çalışmaların devam ettiğini öne sürerek çalışmaları protesto etti.
MUÇEP tarafından yapılan açıklamada ise şunlara yer verildi:

“Açılan dava üzerine Muğla 3. İdare Mahkemesinin kararı ile hukuka aykırılığı tespit edilen işlemin uygulanmaya devam etmesi halinde, ortaya çıkacak doğal tahribatın telafisi güç ve imkânsız zararlar doğurabileceği kanaatine varılmış, yürütmeyi durdurma kararı oybirliği ile verilmiştir.

Dalyan Kanalı doğal yaşamının ölümü-felaketi anlamına gelen “Dalyan Kanalı Tekne Bağlama İskelesi” ne karşı dava açmıştık. Bu davada 29 Aralık 2023 tarihinde yürütmeyi durdurma kararı alınmasına rağmen dönemin MHP’li Ortaca Belediye Başkanı kararı görmezden gelip hukuk tanımaz biçimde inşaata ısrarla devam etmesi üzerine 23 Ocak 2024 tarihinde savcılığa suç duyurusunda bulunduk. Bugün geldiğimiz durum ise yürütmeyi durdurmaktan çok daha ileridedir, davayı kazandık. ÇED gerekli değildir kararını iptal ettirdik.

Proje üzerine inceleme yapan bilirkişi heyetinin de belirttiği üzere geri dönülmez tahribata yol açmaması adına iskele kullanımının yasaklanmasını ve tekne bağlanmasına izin verilmemesini talep ediyoruz. Bu anlamda taleplerimiz yerine getirilene kadar sorumluluğu olan Ortaca Belediyesi başta olmak üzere bütün kamu kurum ve kuruluşlarını yakından takip edeceğimizi ve mücadeleye devam edeceğimizi belirtiyoruz. 15 metre uzunluğunda 4 metre genişliğinde petrol kökenli akaryakıt ile çalışan 750 teknenin bir bölgede yoğunlaştırılması bölge üzerinde var olan baskıyı daha da yoğunlaştıracak.”

DALYAN KANALI YAT-TEKNE YANAŞMA VE BAĞLANMA YERİ PROJESİ

2 yıl önce ÇED Gerekli değildir kararı verilen proje hakkında ÇED Dosyasında şu bilgilere yer verilmiş:
“Planlanan İskele, Dalyan merkez istikametinde bekleme yapan teknelerin oluşturduğu görsel kirliği azaltarak ve daha düzenli bir konumda beklemelerini sağlayacaktır. Proje kapsamında; Dalyan Kanalı güzergâhında turistik ve özel amaçlı kullanılan teknelerinin daha modern ve güvenli bir iskeleye yanaşması amaçlanmıştır. Dalyan Kanalının kuzey istikametinde tekne bağlama amaçlı planlanan iskelenin kıyı şeridi uzunluğu 750 metre olarak planlanmıştır. Proje kapsamında; Dalyan Kanalı güzergâhında turistik ve özel amaçlı kullanılan teknelerinin daha modern ve güvenli bir iskeleye yanaşması amaçlanmıştır. Projenin Maliyeti 8.900.000 TL olarak hesaplanmıştır”

Projenin doğaya, ekolojik yaşama, tarihi dokuya zarar vereceği gerekçesiyle ise projeye karşı hukuki süreç başlatılmış, mahkeme tarafından görevlendirilen beş uzman bilirkişi projenin geri döndürülemez şeklide ağır hasara neden olacağını ortaya koymuştu.

Bu haber toplam 3475 defa okunmuştur
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
6 Yorum