Eğitim Bir-Sen’den Bakanlığa ‘Performans’ uyarısı

Eğitim Bir-Sen’den Bakanlığa ‘Performans’ uyarısı
Memur-Sen İl Başkanı ve Eğitim Bir-Sen Muğla Şube Başkanı Önder Uçak, Yatağan Eğitim Bir-Sen İlçe Temsilciliğinin organize ettiği üye ziyaretleri programına katıldı. Şube Başkanı Önder Uçak, Yatağan ilçesinde Kıbrıs...

Memur-Sen İl Başkanı ve Eğitim Bir-Sen Muğla Şube Başkanı Önder Uçak, Yatağan Eğitim Bir-Sen İlçe Temsilciliğinin organize ettiği üye ziyaretleri programına katıldı. Şube Başkanı Önder Uçak, Yatağan ilçesinde Kıbrıs İlkokulunu, Kafaca Kaplancık İlk/Ortaokulunu, Anadolu İmam Hatip Lisesi, İmam Hatip Ortaokulu ve Şehit Engin Yalçın Mesleki ve Teknik Eğitim Merkezi okullarını ziyaret etti. Şube Başkanı Uçak, toplantılarda performans değerlendirme uygulaması ile ilgili açıklamalarda bulundu.

“Sorun Öğretmen Performansı Değil Eğitim Politikalarıdır”

Uçak, Millî Eğitim Bakanlığı’nın eğitimin niteliğine ve öğretmenin mesleki gelişimine hiçbir katkısının olmayacağı, aksine kurumsal bütünlüğü, çalışma barışını ve iş birliğini zedeleyecek performans değerlendirme sistemini uygulamaya koymaya çalışmasının kabul edilemez olduğunu belirtti. Uçak, “Bakanlığın aceleci ve plansız bir tavırla, hukuki ve kanuni dayanağı olmayan, öğretmene, öğrenciye ve eğitime somut hiçbir katkısının bulunmadığı açık olan performans değerlendirme sistemini uygulamaya koymaktaki gereksiz ısrarı, hatalara ve mağduriyetlere sebep olacaktır. Motivasyon üretmek yerine, olan motivasyonu bitirmek ve kamu görevlilerini tehdit etmek sonucu üreten bir içerikle, performans sistemi kurulacağını düşünmek hem yorucu hem de yıpratıcı süreçlere kapı aralar. Bakanlığın performans ölçümü, başarı değerlendirmesi noktasında son 10 yıllık süreçte yaptığı hazırlıkları ve girişimleri biliyoruz. Bunların ilk ortak noktası, ilgili taraflar ve paydaşlardan yoksunluktur. Öğretmenlerin yeterlilik ölçütlerinin, görev tanımlarının henüz yapılmadığı, öğretmenlerden, eğitim yöneticilerinden, eğitim hizmetinin okul, sınıf düzeyindeki sunum zemininde görev alan diğer kamu görevlilerinden hizmet noktasında, verimlilik ve kalite bağlamında, sorumluluk ve yetki çerçevesinde ne istendiği halen belirsizdir. Bütün bunların olmadığı bir zeminde başarıyı, performansı ölçme iddiası ve bunun üzerinden hizmeti sunanlarla ilgili başarı ilanı ya da başarısızlık ithamı yapmaya dönük sistemi hayata geçirme aceleciliği ‘ben yaptım oldu’ mantalitesinin somutlaşmasından başka bir sonuç doğurmaz” dedi.

“Düşük performanslı değil, bireysel başarısı görülmeyen memur aransın”

Performansının düşük olduğu düşünülen memuru aramak yerine, fedakârlığı ve bireysel başarısı görülmeyen memuru aramak daha iyi bir kamu hizmetinin anahtarı olduğunu belirten Uçak, “Eğitim-Bir-Sen olarak, yakın tarihte gerek performansı öne çıkaran Öğretmen Strateji Belgesi’ne, gerekse bu doğrultudaki pilot uygulamaya karşı çıkmış, performans değerlendirme süreçleri kapsamında yapılacak değerlendirmelerde, tüm değerlendirme kriterleri bazında tüm eğitim çalışanlarına tam puan verilmesi yönünde eylem kararı almıştık” dedi.

Uçak, Milli Eğitim Bakanlığına, performans değerlendirmesini gündeminden çıkarma çağrısında bulunurken, yönetmelik taslağının yürürlüğe konulması hâlinde, süreci işletilemez hâle getirecek eylem kararı almakta kararlı olduklarını vurguladı.

Bu haber toplam 1424 defa okunmuştur
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.