Erkekler Mağazadan Alışverişi Neden Sevmez? İşte Araştırmanın Çarpıcı Sonuçları
Erkekler, kendileri için ayakkabı veya elektronik alışverişi yaparken adeta koşarak mağazalara giderken, eşleriyle alışverişe çıktıklarında 20 dakikadan fazla dayanamayabiliyor. Mağazalar da bu durumu fark ederek, kocaların ayakta kalmaması için çeşitli önlemler almaya başladı; sandalyeler ve puflar bunun örnekleri arasında.
Ekonomim sitesinde yer alan habere göre, erkeklerin yüzde 70’i eşlerine alışverişte eşlik etmeyi “işkence” olarak nitelendiriyor. 25 yıl önce yapılan benzer bir çalışmada, erkeklerin alışverişte 19. dakikadan itibaren “düşük yoğunluklu beyin sarsıntısı” yaşadığı, kadınların ise ortalama 3,5 saatte yorgunluk belirtileri göstermeye başladığı tespit edilmişti.
Uzmanlar, kadınlar için saatlerce çarşı-pazarda gezmenin, mağazalara girip ürünleri incelemenin ve pazarlık yapmanın bir tutku ve psikolojik terapi yöntemi olarak görülebileceğini belirtiyor. Araştırmalar, kadınların milyonlarcasının “fırsat olsa tüm günümü mağazalarda geçiririm” dediğini ortaya koyuyor.

Erkekler ise bu durumdan oldukça uzak; her 10 erkekten sadece 2’si çarşı-pazar gezmeyi seviyor, üçte biri ise mağazalardan nefret ediyor. Peki, alışveriş erkekler için neden zor? Araştırma, erkeklerin alışveriş sırasında en çok şikâyet ettikleri konuları şöyle sıralıyor:
Caddelerde ve AVM’lerde park yeri bulamamak (%50), Kasadaki ödeme sırası (%45), Alışveriş sonrası eşyaları taşımak (%45), Havasız deneme kabinleri ve kabin önündeki kuyruklar (%40)
Erkeklerin fiziki şikâyetleri arasında ise başkasının denediği giysileri denemek (%30), koştururken bele ağrı girmesi (%25), mağazaların iş saatlerine uymaması (%20) ve tarzlarına uymayan gürültülü müzik yayını (%15) yer alıyor.
Kadınlar, erkekleri alışverişe ikna etmek için çeşitli yöntemler kullanıyor. Araştırmaya göre erkeklerin yüzde 55’i, özellikle giyim alışverişine, bedeli ne olursa olsun katılmıyor. Alışveriş sonrası yemek veya dizi/maç izleme hakkı tanımak, arkadaş etkinliğine katılmasına izin vermek ya da bir sonraki alışverişte evde kalmasına izin vermek, kadınların başvurduğu ikna yöntemlerinin başında geliyor.
Alışveriş lügâtine göre, erkeklerin tek başına bayıldığı yerler genellikle teknolojik mağazalar olurken, kadınlar tekstil alışverişini, erkekler ise elektronik alışverişini büyütüyor. Bazı kişiler, ihtiyacı olmasa da satın alma güdüsünü frenleyemeyerek alışveriş bağımlılığı gösteriyor. Sanal alışveriş ise internetten beğendiğini denemeden satın almayı kolaylaştırıyor.
Kaynak:EKONOMİM
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.