Marketlerin Pazar Günü Kapatılması Gündemde: Ticaret Bakanı Bolat’tan Açıklama

Marketlerin Pazar Günü Kapatılması Gündemde: Ticaret Bakanı Bolat’tan Açıklama
Bakan Ömer Bolat, marketlerin pazar günü kapalı olup olmayacağına ilişkin tartışmalara açıklık getirdi. Stokçuluk, fahiş fiyat ve yanıltıcı reklamlara yönelik denetimlerle ilgili güncel verileri de paylaştı.

Ticaret Bakanı Ömer Bolat, marketlerin pazar günü kapalı olması yönündeki taleplerden fahiş fiyat ve stokçuluğa, yanıltıcı reklamlardan abonelik hizmetlerindeki şikâyetlere kadar birçok konuda açıklamalarda bulundu.

Ekonomim sitesinde yer alan habere göre, Türkiye Perakendeciler Federasyonunun (TPF) talebi üzerine gündeme gelen marketlerin pazar günü kapalı olması konusuna değinen Bolat, şu ifadeleri kullandı:
“Perakende işletmelerin çalışma saatleri, üst meslek kuruluşlarının (Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ile Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu) müşterek teklifi üzerine Bakanlığımızca bölge veya ülke düzeyinde belirlenebilir. Mevcut durumda Bakanlığımıza böyle bir müşterek teklif ulaşmadı. Ancak il düzeyinde vali tarafından da düzenleme yapılabilir.”

Stokçuluk ve Fahiş Fiyat Denetimleri

Bakan Bolat, stokçuluk ve fahiş fiyat artışlarına yönelik denetimlerin aralıksız sürdüğünü belirtti:
“81 ilimizde yapılan piyasa denetimlerinde 190 binden fazla firma ve 1,4 milyondan fazla ürün incelendi. Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulu tarafından fahiş fiyat artışı ve stokçuluk yaptığı tespit edilen işletmelere 950 milyon TL idari para cezası uygulandı.”

Yanıltıcı Reklamlara 173 Milyon TL Ceza

Reklam Kurulu’nun çalışmalarına da değinen Bolat, 2025’in ilk sekiz ayında incelenen 18 bin 34 dosyadan 1.035’inin mevzuata aykırı bulunduğunu söyledi. Bu kapsamda toplam 173 milyon 128 bin TL idari para cezası verildiğini açıkladı.

İndirim Kampanyaları Yakın Takipte

Bolat, indirim reklamlarının titizlikle incelendiğini vurgulayarak, “Ürünün gerçek indirime girip girmediği, önceki fiyatının doğru gösterilip gösterilmediği, indirim tarihleri ve 30 günlük en düşük fiyatın esas alınıp alınmadığı tek tek inceleniyor. Tüketicide sahte indirim algısı oluşturulmasına izin verilmiyor” dedi. Özellikle “Kasım İndirimleri” gibi dönemlerde resen denetim yapıldığına dikkat çekti.

Şikâyetlerde Sağlık ve Gıda Zirvede

Reklam Kuruluna yapılan şikâyetlerde sağlık ve gıda sektörlerinin başı çektiğini belirten Bolat, sosyal medya/influencer şikâyetlerinin de toplamın yüzde 5’ini oluşturduğunu aktardı.

Etiket Denetimleri Sıkılaşıyor

Bolat, fiyat etiketlerinin de mercek altında olduğunu belirterek, 2025 yılı içinde 650 milyon TL’lik idari para cezası uygulandığını ifade etti.

Abonelik Hizmetlerine 33,8 Milyon TL Ceza

İnternet ve mobil haberleşme gibi abonelik hizmetlerinde yapılan incelemelere değinen Bolat, 2024 ve 2025’in ilk dokuz ayında mevzuata aykırı uygulamaları tespit edilen 21 firmaya toplam 33,8 milyon TL ceza verildiğini söyledi.

Kaynak:EKONOMİM

Bu haber toplam 49 defa okunmuştur
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.