Uzak Durulması Gereken 10 Motor: Kilometreyi Aşınca Arıza Yağmuru Başlıyor
İşte kullanıcı deneyimlerine ve teknik geri bildirimlere göre, 100.000 kilometre sonrasında daha sık sorun çıkarabilen 10 motor modeli:
10. Hyundai/Kia 1.6 GDI & T-GDI Benzinli Motorlar
Doğrudan enjeksiyon teknolojisiyle üretilen bu motorlar, subap temizliğinin benzinle yapılamaması nedeniyle karbon birikimi sorununa yatkındır. Bu durum, zamanla performans kaybı ve yakıt tüketiminde artışla kendini gösterebilir.
9. Fiat 1.3 Multijet Dizel
Lineadan Egea’ya kadar pek çok modelde kullanılan bu motorlar, ekonomik yapılarıyla dikkat çeker. Ancak 100.000 km sonrası enjektör arızaları, turbo problemleri ve DPF (dizel partikül filtresi) tıkanıklıkları sık görülebilir.
8. Renault 1.5 dCi Dizel
Dacia modellerinde de yer bulan bu motorlar, uzun ömürlü olsalar da yüksek kilometrelerde turbo ve enjektör sorunları ile anılabilir. Eski nesillerde metal parçacık sorunları da yaşanmıştır.
7. Ford 1.6 TDCi (PSA ile Ortak Üretim)
Ford ve PSA grubunun iş birliğiyle geliştirilen bu motorlar, yüksek kilometrelerde turbo yağlama problemleri, DPF tıkanıklıkları ve enjektör arızaları nedeniyle masraflı onarımlara neden olabilir.
6. Opel 1.3 & 1.7 CDTI Dizel
Fiat ve Isuzu kaynaklı bu motorlar da Multijet sistemine benzer şekilde, yaşlandıkça enjektör ve turbo sorunlarıyla karşılaşabiliyor. 1.7 versiyonunda yakıt pompası problemleri de gözlemlenebiliyor.
5. VW Grubu 1.4 TSI/TFSI Benzinli (İlk Nesil)
2008-2012 arası üretilen bu motorlar, triger zinciri uzaması, yağ tüketimi ve turbo sorunları gibi kronik problemlerle biliniyor. Düzenli kontrol ve kaliteli yağ kullanımı şart.
4. BMW N47 2.0L Dizel Motor
2007-2011 arası üretilen modellerde bulunan N47 motorlar, triger zinciri arızalarıyla öne çıkıyor. Zincir kopması durumunda motor tamamen hasar görebilir, bu da yüksek maliyet anlamına gelir.
3. PSA/BMW 1.6 THP Benzinli Motorlar
Mini Cooper, Peugeot ve Citroen gibi modellerde yer alan bu motorlar, karbon birikimi, triger zinciri sorunları, yağ tüketimi ve yakıt pompası problemleriyle kullanıcıyı zorlayabiliyor.
2. Mercedes-Benz OM651 2.2L Dizel
Mercedes’in sağlamlığıyla öne çıkan bu motoru da yüksek kilometrelerde enjektör arızaları, conta sızıntıları ve DPF tıkanmaları gibi problemlerle anılabiliyor.
1. VW/Audi Grubu 2.0 TFSI Benzinli (İlk Nesiller)
Listenin zirvesindeki bu motorlar, özellikle 2008-2011 arası üretimlerde yağ yakma, karbon birikimi ve triger zinciri problemleriyle dikkat çekiyor. Düzenli bakım yapılmazsa ciddi motor hasarları oluşabilir.
Kaynak:TGRT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.