Mehmet Melih Tatlıcı: “Anketler gerçeği yansıtmıyor: %20-%25 bandındayız”

Mehmet Melih Tatlıcı: “Anketler gerçeği yansıtmıyor: %20-%25 bandındayız”
Yeniden Refah Partisi Muğla Büyükşehir adayı Mehmet Melih Tatlıcı, seçimin iki aday arasında geçtiği belirtilen anket raporlarını yayınlayan şirketleri eleştirdi. Tatlıcı, %20-%25 bandında oy oranına sahip olduklarını ifade ederek; “Kamuoyu araştırmalarında oy oranımız %20-%25 bandında çıkmaktadır. Ancak hem ulusal medyada yansıyan hem de sosyal medyada yapılan anketlerde şahsıma ya hiç yer verilmiyor ya da gerçek dışı oranlar sergilenerek algı oluşturulmaya çalışılıyor." dedi.

31 Mart yerel seçimlerine sayılı günler kala siyasi partilerin çalışmaları devam ederken anket raporları da yayınlanmaya başladı.

Yeniden Refah Partisi Muğla Büyükşehir Belediye Başkan adayı Mehmet Melih Tatlıcı, Muğla özelinde anket paylaşımı yapan araştırma şirketlerini Yeniden Refah Partisi’ne yer vermemesi üzerinden eleştirdi. Kendileri tarafından yapılan kamuoyu araştırmalarında Yeniden Refah Partisi’nin Muğla’da %20-%25 bandında oy oranına yükseldiğini belirten Tatlıcı, yapılan anketlerle kararsız ve küskün seçmenin farklı seçeneklere yönelmesinin önüne geçilmeye çalışıldığını iddia etti.

Kendileri tarafından yapılan anketlerde Yeniden Refah Partisi’nin Muğla’da çoğu zaman ikinci sırada çıktığını belirten Melih Tatlıcı; “Yeniden Refah Partimizin ülke genelinde yakalamış olduğu yükseliş endeksine, şahsıma gösterilen teveccüh de eklenince Muğla genelinde sürpriz ama bir o kadar da başarılı bir gidişata sahip olduk. Ara ara yaptırdığımız kamuoyu araştırmalarında oy oranımız %20-%25 bandında çıkmaktadır. Çoğu zaman 2. sırada çıktığımız bu kamuoyu araştırmaları göstermiştir ki vatandaşımız donanımlı, liyakatli, samimi ve dürüst bir aday gördüğünde siyasi düşüncesine bakmaksızın onu desteklemektedir.” Diye konuştu.

Mehmet Melih Tatlıcı, anket şirketlerini Muğla özelinde yapılan anketler de Yeniden Refah Partisi’ne yer vermemeleri üzerinde eleştirdi; “Ancak hem ulusal medyada yansıyan hem de sosyal medyada yapılan anketlerde şahsıma ya hiç yer verilmiyor ya da gerçek dışı oranlar sergilenerek algı oluşturulmaya çalışılıyor. Bu anketlere itibar edilmemesi gerektiğini de adayların tüm anketlerde birbiriyle alakası olmayan oy oranlarına sahip olmasından anlayabilmek mümkündür. Ulusal medyada yayınlanan ve anket şirketleri tarafından yapıldığı belirtilen anketler ile özellikle yarışın iki parti adayı arasında geçtiği algısı oluşturularak; kararsız veya küskün seçmenin farklı seçeneklere yönelmesinin önüne geçilmeye çalışıldığı açık bir şekilde görünmektedir. Ancak halkımız bu tür algı oyunlarını dikkate almayacaktır.”

Sosyal medya üzerinden yapılan anketlerde manipülasyon yaptığını belirten Tatlıcı; “Sosyal Medyada yapılan anketlerde ise özellikle kalabalık teşkilatı olan partilerin; teşkilat üyelerini organize ederek ve hatta bu konuda Muğla sınırları içinde de kalmayıp; tüm ülke teşkilatlarından destek almak suretiyle manipülasyon yaptıkları tespit edilmiştir. Ayrıca bu sosyal medya anketlerinde fake hesaplar kullanılması ve bu konuda partilerin özel hazırlıklar yaptığı da alışıla gelmiş bir durumdur. 31 Mart Yerel Seçimleri için halkın iradesine ipotek koymayı hedefleyen ve algı oluşturmak suretiyle seçmenleri konsolide etmeyi amaçlayan bu anketlere itibar edilmemesi gerektiğini bir kez daha vurgulamak istiyorum.” İfadelerini kullandı.

Tatlıcı son olarak 1994 ve 14 Mayıs 2023 seçimlerin de sürpriz sonuçlar çıktığına dikkat çekerek seçimi kazanmak istediklerini söyledi; “1994 yerel seçimlerinde Refah Partisi İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan adayı Sn. Recep Tayyip Erdoğan’a da anketlerde şans tanınmaz iken sonuç tam tersi çıkmıştır. Aynı şekilde 14 Mayıs 2023 Milletvekili seçimlerinde Yeniden Refah Partisi’ne anketlerde oran olarak %1 bile verilmezken; Yeniden Refah Partisi %3’e yakın bir oy oranı alarak yine bu sözde anketlerin pabucunu dama atmıştır. Sonuç olarak 50 gündür sahada büyük bir teveccüh ve desteğe mazhar olduğumuz gerçeği de bu anketlerin gerçek dışı olduğunun bir başka delilidir. Bir diğer durum ise bize destek veren seçmenlerin büyük bir oranı anketlerde örneklem olarak kullanılmamakta ve çoğunun sosyal medya hesabı bile bulunmamaktadır. Aslında kimsenin dile getirmediği başka bir gerçek daha vardır ki; Muğla Büyükşehir Belediye Başkanlığı için halkımızın hala yarısından fazlası karar vermemiş durumdadır. Bizim hedefimiz hali hazırda %20-%25 bandında olan oy oranımızı; kararsız vatandaşlarımızı da ikna ederek %40-%45’lere çıkarmak suretiyle seçimi kazanmaktır.” Dedi.

Kaynak:HABER MERKEZİ

Bu haber toplam 136 defa okunmuştur
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.