Coğrafi işaret çalıştayı düzenledi

Coğrafi işaret çalıştayı düzenledi
Milas Ticaret ve Sanayi Odası, yeni zeytin hasat dönemine girilirken Milas'taki markalı zeytinyağı üreticilerinin Milas zeytinyağının coğrafi işaret standartlarında...

Milas Ticaret ve Sanayi Odası, yeni zeytin hasat dönemine girilirken Milas'taki markalı zeytinyağı üreticilerinin Milas zeytinyağının coğrafi işaret standartlarında üretim yapmaları ve odadan etiket alarak coğrafi işaretli zeytinyağı satmaları için çağrıda bulunmak ve onların yeni döneme ilişkin görüş ve önerilerini almak amacıyla bir çalıştay düzenledi.

MİTSO'nun düzenlediği çalıştayın açılış konuşmasın yapan MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer, coğrafi işaret alınmasıyla birlikte Milas zeytinyağının artı bir değer kazandığını ifade ederek bu durumun Milas zeytinyağının rakiplerinin de artmasına neden olduğunu söyledi. Reşit Özer konuşmasında "Milas zeytinyağının rakipleri artıyor.Biz de bu duruma göre kendimizi hazırlamalıyız. Bizin rekabetteki en önemli avantajımız, sahip olduğumuz coğrafi işaret. Coğrafi işaret, Milas zeytinyağının rekabet yarışına birkaç adım önde başlamasını sağlıyor. Eğer bizler bunun kıymetini bilir de coğrafi işaret standartlarında zeytinyağı üretmeye önem verirsek, zarif şişeler içinde pazara sunabilirsek zeytinyağı pazarında büyük bir şans yakalayabiliriz. Fakat coğrafi işaretin kıymetini bilmez de geleneksel yöntemlerle üretimimiz sürdürürsek bir süre sonra rekabet ortamına ayak uyduramayacağımız için Milas'ta zeytinyağı üretimini bitirmek zorunda kalabiliriz" diye konuştu.

Milas'ın markalı ve ödüllü zeytinyağı üreticilerinden Ömer Faruk Akarca'da konuşmasında zeytinyağının pazarlamasında internet üzerinden satışlara önem verilmesi gerektiğini anlattı. Yurt içine 3-5 liradan zeytinyağı satmaktansa yurtdışına 3-5 dolardan satmanın çok daha önemli olduğunu ifade eden Ömer Faruk Akarca "Biz zeytinyağını hikayesiyle birlikte satmalıyız. Milas zeytinyağının güzel bir hikayesi var. Zeytinyağını internet üzerinden hikayesiyle birlikte satışa sunmalıyız... Japonlar çok sadık alıcılardır. Japon pazarına girmeliyiz. Şimdi Katar ile birlikte iyi bir hikaye oluştu. Duygusal bir ortam var. Katar, bizim ürünlerimiz için çok iyi bir pazar olabilir. Ortadoğu pazarı, Dubai, bizim için hedef pazarlar olmalı. Fakat bunun için çok iyi düzenlenmiş bir internet sayfası olması gerekiyor" dedi. Akarca, isteyenlere internetten aktif şekilde yararlanabilmeleri için zeytinyağı üreticilerine her türlü yardımda bulunmaya hazır olduğunu da sözlerine ekledi.

MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer de kapanış konuşmasında çalıştaya katılanlara teşekkür ederek "Sizlerin görüşleri ve önerileri bizim için çok önemli. Görüşleriniz, önerilerinizi mutlaka değerlendireceğiz. Bizim sizden istediğimiz ise coğrafi işaret standartlarında zeytinyağı üretimi yapıp bunu markalı bir şekilde pazara sunmak" diye konuşarak toplantıyı sona erdirdi.

Bu haber toplam 657 defa okunmuştur
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.