Menteşe Kent Konseyi'nde Egemen Balaban Güven Tazeledi: "Katılımcı Bir Kent İçin Çalışmaya Devam Edeceğiz"

Menteşe Kent Konseyi'nde Egemen Balaban Güven Tazeledi: "Katılımcı Bir Kent İçin Çalışmaya Devam Edeceğiz"
Menteşe Kent Konseyi'nin Olağan Seçimli Genel Kurulu yoğun katılımla gerçekleştirildi. Konakaltı İskender Alper Kültür Merkezi'nde yapılan genel kurulda mevcut Başkan Egemen Balaban, tek listeyle gidilen seçimde yeniden başkan seçilerek güven tazeledi. Genel kurulda yeni yürütme kurulu belirlenirken, önümüzdeki dönemin yol haritası da katılımcılarla paylaşıldı.

Saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın okunmasıyla başlayan genel kurulun divan başkanlığına Bilgi Taşkıran seçildi. Kent Konseyi bileşenleri, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri, mahalle muhtarları, meslek odalarının üyeleri, kamu kurumlarının temsilcileri ve çok sayıda davetlinin katıldığı toplantıda, geride kalan döneme ilişkin faaliyet raporu ile mali rapor üyelerin bilgisine sunuldu.

Raporların okunarak ibra edilmesinin ardından seçim gündemine geçildi. Tek liste ile gerçekleştirilen seçimde mevcut Başkan Egemen Balaban, delegelerin oylarıyla yeniden Menteşe Kent Konseyi Başkanlığı görevine getirildi. Böylece Balaban, yeni dönemde de Kent Konseyi'nin çalışmalarına liderlik etmeye devam edecek.

Katılımcı yönetim anlayışı vurgusu

Seçim sonrası yaptığı teşekkür konuşmasında demokratik katılımın önemine dikkat çeken Egemen Balaban, tek adaylı seçimlerin aslında arzu ettikleri bir tablo olmadığını belirterek farklı görüşlerin yarışmasının kent demokrasisi açısından önemli olduğunu ifade etti.

Balaban, konuşmasında şu ifadeleri kullandı:

"Keşke tek adaylı bir seçim olmasa. Biz meclislerimiz kurulurken genel kurullarda tek aday olmaması için elimizden geleni yapıyoruz. Demokratik katılımın artması, farklı görüşlerin ortaya çıkması ve ortak aklın güçlenmesi bizim en büyük hedefimizdir. Ancak yürütme kurulumuzdaki arkadaşlarımız büyük bir özveriyle çalıştı ve görevlerine devam etmek istediklerini ifade ettiler. Bu da bizim için önemli bir motivasyon kaynağı oldu."

whatsapp-image-2026-06-27-at-13-10-08-1

Beş meclis aktif şekilde çalışmalarını sürdürecek

Yeni dönemde öncelikli hedeflerinin Kent Konseyi bünyesinde faaliyet gösteren meclisleri daha aktif hale getirmek olduğunu belirten Balaban, kadın, engelli, emekli, kültür-sanat ve gençlik meclislerinin çalışmalarını daha etkin şekilde sürdüreceğini söyledi.

Kent Konseyi'nin yalnızca belirli bir grubun değil, Menteşe'de yaşayan herkesin ortak platformu olduğuna dikkat çeken Balaban, bu meclislerin kent yaşamına ilişkin öneriler geliştireceğini, sosyal projeler hazırlayacağını ve yerel yönetimlere yol gösterecek çalışmalar yapacağını ifade etti.

Herkes çalışma gruplarında yer alabilecek

Konuşmasında çalışma gruplarına ayrı bir başlık açan Balaban, yeni dönemde oluşturulacak çalışma grupları sayesinde çok daha fazla vatandaşın Kent Konseyi çalışmalarına doğrudan katılabileceğini söyledi.

Balaban, "Önümüzdeki dönemde yapacağımız ikinci önemli çalışma ise çalışma gruplarımızı eksiksiz oluşturmak olacak. Bu gruplar 10 ile 20 kişinin yer alabileceği daha geniş katılımlı yapılar olacak. Bu gruplara katılmak için herhangi bir delegelik şartı bulunmayacak. İlçe sınırlarında yaşayan herkes ilgi duyduğu konuda çalışma gruplarına katılabilecek, fikirlerini paylaşabilecek ve projelerin içerisinde aktif görev alabilecek." dedi.

Amaç ortak akıl ve gönüllü katılım

Kent Konseyi'nin temel amacının yerel demokrasiyi güçlendirmek olduğunu belirten Balaban, gönüllülük esasına dayalı çalışmaların Menteşe'nin sosyal, kültürel ve çevresel gelişimine önemli katkılar sağlayacağını ifade etti.

Kentte yaşayan her bireyin bilgi ve deneyiminden yararlanmayı hedeflediklerini söyleyen Balaban, önümüzdeki süreçte özellikle gençlerin ve kadınların karar alma mekanizmalarına daha fazla katılım sağlaması için yeni projeler geliştireceklerini dile getirdi.

Yeni yürütme kurulu görevine başladı

Genel kurulun ardından Menteşe Kent Konseyi'nin yeni yürütme kurulu da belirlendi.

whatsapp-image-2026-06-27-at-13-10-09

Yeni yürütme kurulunda Gülfer Etyemez, Serkan Eğribozlu, Bilal Ataseven, Mustafa Yıldız, Emin Tuğrul, Dinçer Yıldız, Ali Osman Çimen, Zehra Ergül Özkul, Birdal Savran, Gülşah Topatan, Barış Aydın, Ünal Bozyer, Gökhan Uz, Gürkan Ercan, Mehmet Altınay, Tuba Tahça, Mehmet Özavcı, Ece Ordukan Salmaz, Umut Tugay, Tamer Çerkez, Hamit Ülgel, Cevher Kahraman, Mehmet Göktepe, Suat Özbek, İlker İnce, Serdar Sargın ve Onur Ceylan yer aldı.

Yeni dönemde hedef daha güçlü katılım

Yeniden başkan seçilerek güven tazeleyen Egemen Balaban'ın önümüzdeki dönemde katılımcı yerel yönetim anlayışını daha da güçlendirmesi, Kent Konseyi meclislerini daha etkin hale getirmesi ve Menteşelilerin kent yönetimine gönüllü olarak daha fazla katkı sunabileceği çalışma gruplarını hayata geçirmesi bekleniyor.

Kent Konseyi'nin önümüzdeki süreçte çevre, kültür, eğitim, sosyal yaşam, erişilebilirlik, gençlik, kadın çalışmaları, sürdürülebilir kent politikaları ve yerel kalkınmaya yönelik projeler üretmesi, kamu kurumları, sivil toplum kuruluşları ve vatandaşlar arasında iş birliğini artıracak yeni çalışmalar yürütmesi hedefleniyor.

Gerçekleştirilen genel kurul, katılımcıların yeni döneme ilişkin iyi dilek ve temennileriyle sona ererken, Menteşe Kent Konseyi'nin önümüzdeki yıllarda kentin ortak aklını temsil eden önemli bir platform olmayı sürdüreceği vurgulandı.

Bu haber toplam 49 defa okunmuştur
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.