Muğla’nın Kartpostallık Sakar Rampası Bakan Uraloğlu’ndan Tam Not Aldı
17
Uraloğlu paylaşımında, “Sakar Rampası’nda yol değil, manzara akıyor. Muğla-Ula’nın dağları arasında uzanan bu güzergâh, her virajda hayran bırakıyor.” ifadelerine yer verdi. Paylaşımda, rampanın kuşbakışı görüntüleri de kullanılırken, projelerin bölgenin turizm ve ulaşım kapasitesini artırmak amacıyla sürdüğü kaydedildi.
27
Sakar Rampası, yerli ve yabancı turistlerin yanı sıra bölge halkı tarafından da sıklıkla kullanılan, hem zorlu eğimi hem de kartpostallık manzarasıyla bilinen bir güzergâh. Bakan’ın paylaşımı, kısa sürede sosyal medyada büyük ilgi gördü ve #TürkiyeHızlanıyor etiketiyle binlerce kullanıcı tarafından paylaşıldı.
37
Türkiye’nin En Tehlikeli Ama En Güzel Manzaralı Geçitlerinden Biri
Muğla’nın Ula ilçesinde bulunan ve yüzde 10’luk eğimi, 9 kilometrelik uzunluğu ile bilinen Sakar Rampası, özellikle yaz aylarında artan trafik yoğunluğu nedeniyle sık sık kazaların yaşandığı geçitlerden biri olarak öne çıkıyor. Bölge, tarihî açıdan da önemli bir konuma sahip. Rodos Seferi sırasında 100 bin kişilik Osmanlı ordusunun bu rampadan indiği, ancak dik eğim ve keskin virajlar nedeniyle büyük zorluklar yaşandığı biliniyor. Bu nedenle rampanın, dönemin askerleri tarafından “Ölüm Yolu” ve “Cehennem Azabı” gibi isimlerle anıldığı tarihî kaynaklarda yer alıyor.
47
Deniz seviyesinden 670 metre yüksekliğe kadar çıkan rampada, 4’ü çok keskin olmak üzere birçok U viraj bulunuyor. Modernize edilmesine rağmen, özellikle Akyaka kavşağına yaklaşırken karşılaşılan virajlar, yolu ilk kez kullanan sürücüler için risk oluşturmaya devam ediyor.
57
Buna karşın, Sakar Rampası’nın sunduğu eşsiz Gökova Körfezi manzarası, bölgenin tehlikeli yönünü ikinci plana itiyor. Yolun çeşitli noktalarındaki park ceplerine yanaşan vatandaşlar, seyir teraslarından körfezin panoramik manzarasını görüntüleyerek bu benzersiz güzelliği ölümsüzleştiriyor.
67
Bakanlık kaynakları, bölgede trafik güvenliğini artırmak amacıyla ek projelerin gündemde olduğunu, özellikle yaz sezonundaki araç yoğunluğunu azaltacak düzenlemelerin değerlendirildiğini açıkladı.
77
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.