NEDEN DEĞERLER EĞİTİMİ?

NEDEN DEĞERLER EĞİTİMİ?
Dün 16 askerimiz, bugün 11 polisimiz şehit.Vicdan, akıl, insana saygı, yaşam hakkına saygıyı unutmuş, insanlık duygularını kaybetmiş, teröristler...

Dün 16 askerimiz, bugün 11 polisimiz şehit.

Vicdan, akıl, insana saygı, yaşam hakkına saygıyı unutmuş, insanlık duygularını kaybetmiş, teröristler can almaya devam ediyor.

Milletimiz duyarlı, bir o kadar da sağ duyulu tepkilerini gösteriyor.

Bu caniler cezalarını çekmeli elbette.

Ancak gençlerimizin şer odaklarına katılımlarını önlemek içinde yeni projeler hazırlamak gerektiğine inanıyorum.

Bu projenin bir ayağı eğitim, bir ayağı istihdam, diğer ayağı güvenlik ve ekonomik alanda yapılmalı.

Eğitim alanında Değerler Eğitimi adı altında proje ki okullarda uygulanacağı gibi sosyal politikalar teşkilatlarında da birlikte yürütülmeli.

Birleşmiş Milletlerin 50.yıl dönümünde Brahma Kumaris’in 1995 yılında hazırladığı, UNESCO tarafından da desteklenen bir eğitim projesi ve protokolüdür.

“Yaşayan Değerler Eğitimi”

“Daha iyi bir dünya için değerlerimizi paylaşalım”

Bu projenin içinde; İşbirliği – özgürlük – mutluluk – dürüstlük – barış – saygı – sorumluluk – sadelik – hoşgörü – birlik olarak 12 evrensel değere odaklanılmış YDEP 2000 yılında 64 ülkede 1800 okulda uygulamaya başlamıştır.

Burada belirtilen 12 evrensel değer erdemli insan özelliklerini içinde barındırmakta.

Peki neden gerekli bu eğitim?

*Yükselen şiddet eğilimleri

*Sahtekarlıkta artış

*İş ahlakında düşüş

*Kişisel ve toplumsal sorumluluk bilincinde azalma

*Kendine zarar verici davranışlarda artış

Yükselen şiddet eğilimleri, Arap baharı diye başlayan Ortadoğu ülkelerine (komşularımıza) sıçrayan, sonuçta ülkemizi de bu sarmalın içine çeken bir tablo ile karşı karşıyayız.

Türk milleti sağ duyusu, aklı-selim kararları ile devlet – millet el ele sarmalın içinden çıkacaktır.

*Sahtekarlıkla artış; Toplumun her alanında, her katmanında görmek mümkün.

*İş ahlakında düşüş; Çalışma hayatımıza dönüp baktığımızda işten kaytarmanın pirim yaptığı çalışanın takdir görmediği işgörenlerde niteliğin – kalitenin aranmadığı bir dönemdeyiz.

Özellikle son dönemde mantar gibi açılan özel okullarda nitelikli eğitimcilerin yer bulamaması denetimlerinin ve yaptırım eksikliği, yetişecek gençlere erdemli insan olma, iyi meslek sahibi olma fırsatı tanımıyacak gibi görünüyor. Bugün azalan Kişisel ve Toplumsal sorumluluk bilincinin çocuklarımıza, gençlerimize kazandırılması için illerde komisyonlar kurularak işin takipçileri oluşturulmalı.

Tabiki ilgili kurum – birimler ile uyumlu koordineli çalışma ile mümkündür.

Ulusal değerlerimize – inançlarımıza sahip çıkan gençler yetiştirecek eğitim kurumlarına ihtiyacımız var.

Mevlana Mesnevisinde

“Değer Nedir” diye sorar ve cevaplar.

“Buğday ve un değerlidir. Asıl amaç ve ürün olan ekmek daha değerlidir”

En değerli nedir?

“Tohumun ekmeğe dönüşmesine şükreden insan daha değerlidir”

Bu haber toplam 800 defa okunmuştur
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.