‘Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik’
Fethiye’de faaliyet gösteren emlakçılar Fethiye Ticaret ve Sanayi Odasında yapılan toplantıda ‘Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik’i ele aldı. Yönetmelik hakkında FTSO ve Fethiye Emlakçılar Derneği üyeleri ve çalışanlarına bilgi veren Fethiye Emlakçılar Derneği Başkanı Serdar Oğuz, eksik veya sorunlu bölümlerin yeniden düzenlenmesi için ilgili kurumlar nezdinde çalışılacağını ifade etti.
5 Haziran 2018 tarihinde yürürlüğe giren ‘Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik’; Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası 13 Nolu Emlak, Eğitim, Sağlık ve Sportif Faaliyetler Meslek Komitesi ile Fethiye Emlakçılar Derneği işbirliğiyle gerçekleştirilen toplantıda ayrıntı bir şekilde ele alındı.9 Temmuz 2018 Çarşamba günü Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası Likya Salonu’nda gerçekleşen toplantının açılış konuşmasını yapan Meclis Başkanı Mustafa Büyükteke mesleklere yönelik bilgilendirme toplantılarının önemini vurguladı ve toplantının düzenlenmesinde verdikleri destek için Fethiye Emlakçılar Derneği Başkanı Serdar Oğuz’a teşekkür etti. Toplantıda, 5 Haziran 2018 tarih ve 30442 sayılı Resmi Gazete’de yürürlüğe giren ‘Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik’, Fethiye Emlakçılar Derneği Başkanı Serdar Oğuz tarafından emlak sektöründe görev alan işletme sahipleri ve çalışanlara bir sunum ile aktarıldı. Yönetmeliğin olumlu ve olumsuz tüm yönlerinin irdelendiği toplantıda; işletmelere yetki belgesi verilmesi, mesleki yeterlilik belgesi zorunluluğu, yetkilendirme sözleşmesi, aracılık sözleşmeleri, hizmet bedeli ve ruhsatlandırmayı da içeren hükümler hukuki yönleri ve işleyişleri açısındanincelendi.
Söz konusu yönetmeliğin ‘Borçlar Kanunu’ ve ‘Perakende Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanunu’na dayandırılarak düzenlendiğini belirten Oğuz, yönetmeliğin bazı hükümlerinin kanuna aykırı olduğunu düşündüklerini; eksik veya sorunlu bölümlerin yeniden düzenlenmesi için ilgili kurumlar nezdinde çalışılacağını ifade etti.
Gayrimenkul ticareti ile uğraşanların;
Taşınmaz ticaretine ilişkin usul ve esasları düzenleme amacıyla çıkartılan ‘Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik’te şu hususlar yer alıyor.
İşletmenin bulunduğu yerdeki Ticaret İl Müdürlüğü tarafından Bilgi Sistemi üzerinden verilecek ve her bir işletme için ayrı ayrı düzenlenecek ve geçerlilik süresi beş yıl olan Yetki Belgesine sahip olması gerekir.
İşletmede pazarlama ve satış personeli olarak çalıştırılan kişilerin sorumlu emlak danışmanı (Seviye 5) veya emlak danışmanı (Seviye 4) ulusal yeterliliklerine dayalı mesleki yeterlilik belgelerinden birine sahip olması gerekir.
İşletmelerin bağımsız bölüm niteliğinde ve net alanının en az otuz metrekare olması, zorunlu dosyalama işlemlerinin fiziksel olarak yapılması durumunda arşiv bölümü bulunması, hizmetin düzenli, sistemli ve hızlı bir şekilde verilmesini sağlayacak miktar malzeme ile teknik donanıma sahip olması gerekir. Birden fazla tacir veya esnaf ve sanatkârın faaliyet göstermesi halinde, bu otuz metrekare olarak belirtilen işletme büyüklüğü her bir tacir veya esnaf ve sanatkâr için yüzde yirmi artırılarak uygulanır.
Yetkilendirme sözleşmesi: Taşınmaz ticaretine yönelik hizmetler, iş sahibi ile işletme arasında yazılı şekilde yapılan yetkilendirme sözleşmesine dayanılarak verilir.
Alım satıma aracılık sözleşmesi: İşletmenin verdiği alım satıma aracılık hizmeti sonucunda alıcı, satıcı ve işletme arasında alım satıma aracılık sözleşmesi düzenlenir.
Hizmet bedeli: Alım satım işlemlerinde hizmet bedeli oranı, alım satıma aracılık sözleşmesinde yer alan satış bedelinin katma değer vergisi hariç yüzde dördün den fazla olamaz.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.