20 Bin Levha Söküldü! Türkiye Genelinde Hız Limitleri Yeniden Belirlendi
Cumhurbaşkanlığı tarafından 15 Ağustos 2024 tarihinde yayımlanan “Karayollarındaki Hız Sınırlama Uygulamalarında Yeknesaklık” genelgesi sonrası Türkiye genelinde kapsamlı bir düzenleme yapıldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile İçişleri Bakanlığı iş birliğinde yürütülen çalışmalarda, 20 bine yakın trafik levhası sökülürken yüzlerce noktada hız limitleri yeniden belirlendi.
Yollarda sadeleşme başladı
MYNET'de yer alan habere göre, radarlar, trafik kameraları, elektronik denetleme sistemleri ve sürücüleri kararsızlığa iten karmaşık levhalarla dolu yollar sadeleştirildi.
Özellikle Karadeniz güzergâhında, hız sınırını bir anda 50 ya da 80’e düşüren, kapsamı belirsiz levhalar kaldırıldı. Yolla ilgisi olmayan küçük yerleşim yerleri için belirlenen hız sınırı bölgeleri de iptal edildi.
Hız limitleri değişti
Bazı bölgelerde hız limitleri artırıldı. Çerkes’te yerleşim yoğunluğu nedeniyle hız limiti 82 km/s olarak korunurken, Atkaracalar’da 82’den 110 km/s’ye çıkarıldı.
Yol boyunca birkaç evin bulunduğu küçük yerleşim yerlerinde hız sınırı bölgeleri tamamen kaldırıldı.
Osmancık’ta düzenleme tamamlandı
İstanbul–Tosya yönündeki hız sınırı bölgeleri yeniden düzenlendi. Bu bölgede sürücülerin bir anda karşısına çıkan 50 km/s hız levhaları artık bulunmuyor. Tosya merkezinde ise hız sınırı 82 km/s olarak korundu.
Trafik yoğunluğu ve kamera sistemleriyle bilinen Osmancık’ta da sadeleşmeye gidildi. Yaya geçitleri yeniden düzenlendi, bazıları iptal edildi. Yerleşim yeri içindeki hız sınırı 70 km/s olarak sabit tutuldu.
Samsun–Osmancık yönünde ise 82 km/s hız sınırı kaldırıldı.
Trafik cezaları ve belediye gelirleri
Osmancık’ta geçmişte neredeyse her kavşakta iki trafik kamerası bulunuyordu. Sayıları 10’u bulan kamera sistemleri, kısa mesafeli yollarda dahi cezalarla gündeme gelmişti.
2019 yılında AK Parti Çorum Milletvekili Oğuzhan Kaya, Elektronik Denetleme Sistemi (EDS) kapsamında Osmancık Belediyesi’ne 3 ayda 17 milyon 535 bin lira kaynak aktarıldığını açıklamıştı.
Belediye ise “EDS’nin üç ayağı var: devlet, belediye ve ihaleyi alan firma” ifadeleriyle sistemin yapısını açıklamıştı.
Özel şirketlerin kurduğu bu sistemler, cezalar üzerinden gelir elde ediyor, bu gelir belediyelere de dağıtılıyordu. Ancak tepkiler üzerine bu sistemlerin önemli bir bölümü iptal edilmişti.
Genelgeyle tek tip hız kuralı
Yeni düzenleme ile trafik levhaları, hız sınırı sonu işaretleri ve yol işaretlemeleri güncel standartlara, gereklilik ve görünürlük kriterlerine göre yeniden değerlendirildi.
Yerleşim yeri dışındaki bölünmüş yollar başta olmak üzere, hız sınırlarını gereksiz şekilde düşüren levhalar kaldırıldı.
Amaç; sürücünün dikkatini dağıtmayan, sade, anlaşılır ve ülke genelinde tek tip hız uygulaması sağlamak.
Yeni sistemle birlikte, yaya geçitlerinden otoyol tabelalarına kadar tüm detaylar gözden geçirilerek net, sade ve güvenli bir trafik düzeni hedeflendi.
Kaynak:MYNET
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.