Muğla, CİMER Başvurularında Türkiye 4’üncüsü Oldu

Muğla, CİMER Başvurularında Türkiye 4’üncüsü Oldu
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı, 2024 yılı CİMER başvurularının inceleme ve değerlendirme sonuçlarını duyurdu. Muğla, 81 il arasında sergilediği başarılı performansla 4. sırada yer aldı.

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı tarafından 2024 yılı CİMER başvuruları inceleme ve değerlendirme sonuçları açıklandı. Muğla başarılı bir performans göstererek 81 il arasında 4.cü olmayı başardı.

Muğla, CİMER başvuruları değerlendirme sonuçlarına göre, başvurulara cevap verme oranında artış kaydedildiği, bekleyen ve süresi geçmiş başvuru sayılarında azalış yaşandığı belirtildi.

Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER), 2024 yılında vatandaşlardan yoğun ilgi gördü. Devlet ile halk arasında köprü görevi gören platforma yıl boyunca toplam 4 milyon 590 bin başvuru yapıldı.

Vatandaşların dilekçe ve bilgi edinme haklarını kullanmalarını kolaylaştıran, aynı zamanda yürütülen politikalara ilişkin görüş ve önerilerini iletmelerine imkân tanıyan CİMER, dünyanın en büyük ölçekli kamuoyu iletişim platformlarından biri hâline geldi. 2018’den bu yana CİMER’e toplamda 35 milyondan fazla başvuru yapıldığı açıklandı.

EN ÇOK BAŞVURU NÜFUS İŞLEMLERİNE

CİMER’e 2024 yılında en çok başvuru yapılan konu, doğum saatini öğrenmek isteyen vatandaşların ilgisi nedeniyle “nüfus işlemleri” oldu. En fazla başvuruda bulunan iller ise Malatya, Ankara, İzmir, Muğla, Hatay ve İstanbul olarak sıralandı.

Vatandaşların talep ve şikâyetlerinin çözüme kavuşturulması amacıyla CİMER’de yeni bir yapılanmaya gidildi. 2024 yılında kurulan “İnceleme ve Denetim Koordinatörlüğü” sayesinde başvuruların işlem süresi 12 güne kadar düşürüldü. Kurumların işlem süreçlerini daha etkili hâle getirmek için de 3 bin 914 kurumun işleyişi incelendi ve 6 bin 648 kamu personeliyle görüşmeler yapıldı.

CİMER’DEN 7 MİLYON 360 BİN CEVAP

Yapılan her başvuruya cevap verilmesi zorunlu olan CİMER’de, 2024 yılı boyunca toplam 7 milyon 360 bin yanıt gönderildi. Başvuruların %55’i erkekler, %45’i ise kadınlar tarafından yapıldı. Eğitim düzeyi açısından değerlendirildiğinde, başvuruda bulunanların %44’ü lisans ve lisansüstü mezunlardan, %26’sı ise lise mezunlarından oluştu.

Katılımcı yönetim anlayışının güçlenmesini hedefleyen CİMER’e teşekkür, görüş ve öneri gibi olumlu içerikli başvuruların oranı geçen yıla kıyasla %30 arttı.

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Prof. Dr. Fahrettin Altun, CİMER’in kamu yönetiminde halkla ilişkiler alanında en öne çıkan hizmetlerden biri olduğunu belirtti. CİMER’e yapılan ihbarlar sayesinde kamuoyunda geniş yankı uyandıran bazı suç örgütlerinin çökertildiğine dikkat çeken Altun, “Yenidoğan çetesi”, “Adnan Oktar suç örgütü”, “sosyal medya fenomenleri soruşturması” ve “Fergio House” gibi olayların CİMER başvurularıyla ortaya çıktığını vurguladı.

Altun, Türkiye Yüzyılı İletişim Modeli kapsamında CİMER’in 2025 yılında yapay zekâ desteğiyle daha gelişmiş bir yapıya kavuşacağını ve platformun mobil uygulamasının hayata geçirileceğini belirtti.

Bu haber toplam 89 defa okunmuştur
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.