Liseli Sıla’nın can verdiği yolda “güvenli yollar istiyoruz” eylemi yapıldı

Liseli Sıla’nın can verdiği yolda “güvenli yollar istiyoruz” eylemi yapıldı
***Muğla’nın Menteşe ilçesi Salihpaşalar Mahallesinde 15 yaşındaki lise öğrencisi Sıla Akgül’ün trafik kazasında hayatını kaybetmesi nedeniyle, genç kızın hayatını kaybettiği yolda “Ölüm yolu değil güvenli yollar istiyoruz” eylemi yapıldı. Yöre halkı Sıla gibi acı kayıpların yaşanmaması için acilen çözüm bulunmasını talep etti.***Menteşe Kent Konseyi Yürütme Kurulu’nca Muğla- Aydın karayolunun Menteşe- Yatağan arasında kalan bölümünde yaşanan trafik kazalarına ilişkin rapor hazırlandı.

BERİTAN YÜCEL

Muğla’nın Menteşe ilçesinde yolun karşısına geçerken otomobil çarpan 9'uncu sınıf öğrencisi Sıla Akgül (15), hayatını kaybetmişti.

Menteşe Kent Konseyi üyeleri ve yöre halkı Sıla Akgül’ün hayatını kaybettiği yolda “Ölüm yolu değil güvenli yollar istiyoruz” diyerek basın açıklaması düzenledi.

Sıla Akgül’ün annesi, babası ve arkadaşlarının katıldığı eylemde gözyaşları sel oldu.

Menteşe Kent Konseyi Yürütme Kurulu’nca Muğla- Aydın karayolunun Menteşe- Yatağan arasında kalan bölümünde yaşanan trafik kazalarına ilişkin rapor hazırlandı.  Menteşe Kent Konseyi Başkan Yardımcısı Barış Aydın tarafından yapılan basın açıklamasında, sorunun kaynağına ilişkin gözlemler ve çözüm önerilerine yer verildi.

1-24.png

RAPOR OLUŞTURULDU

“Bugün burada, başka Sılaların yaşamından kopmaması için gerekli tedbirlilerin alınması taleplerimizi dile getirmek amacıyla toplandık” diyen Aydın, “Uzun bir süredir Muğla- Aydın karayolunun Menteşe- Yatağan arasında kalan bölümünde, özellikle yayalar bakımından ciddi trafik güvenliği sorunu yaşanmaktadır. Bu bölgede geçtiğimiz yıllarda çok sayıda ölümlü ve yaralanmalı trafik kazası gerçekleşmiştir. Salihpaşalar Mahallemizde meydana gelen ve  Sıla’nın hayatını kaybetmesiyle sonuçlanan trafik kazası ile bu durum ne yazık ki bir kez daha ortaya çıkmış ve kamuoyunda tekrar tartışılmaya başlanılmıştır.

Menteşe Kent Konseyi Yürütme Kurulu tarafından bu konu araştırılmış, bölgede yaşayan hemşerilerimizle, mahalle muhtarları ile ve son gerçekleşen kazada hayatını kaybeden Sıla Akgül'ün ailesi ile görüşülerek konuya ilişkin bilgiler toplanmış ve yapılan değerlendirmeler sonucunda, sorunun kaynağına ilişkin tespit ve çözüm için tedbir önerilerini içeren bir rapor oluşturulmuştur. Oluşturulan bu rapor, muhatabı olan; Muğla Valiliği, Menteşe Kaymakamlığı, Karayolları Şube Müdürlüğü, Muğla Büyükşehir Belediyesi, Ulaşım Koordinasyon Şube Müdürlüğü (UKOME) ve İl Emniyet Müdürlüğü Bölge Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü’ne 12.01.2023 tarihinde gönderilmiştir” açıklamasında bulundu.

1-16.png

“SALİHPAŞALAR VE BAYIR’DA SANAYİ VE DEPOLAMA TESİSLERİ ARTTI”

Menteşe - Yatağan karayolunun yoğunluğu son yıllarda özellikle Sanayi ve depolama tesislerinin Bayır ve Salihpaşalar mahallelerinde konumlanması nedeniyle arttığını söyleyen Aydın, “Bu durum, hemşerilerin araçlarına ek olarak çok sayıda kamyon ve benzeri nakliye aracı ile işçi servislerinin de anılan güzergahta sürekli seyir halinde olmasına yol açmaktadır. -Bölgede genel olarak karayolu trafiğinin çok hızlı aktığı, mahalle merkezlerine giren kavşakların bulunduğu alanlar dışında, trafik akışını kesen veya yavaşlatan trafik ışığı benzeri işaret ve uygulamaların olmadığı yine güzergâh boyunca hız sınırlayıcı sabit bir uygulamanın da olmadığı gözlemlenmiştir. Araç trafiği çok hızlı akarken aynı alanda yaya geçişleri de artmış olup bu durum trafik güvenliği açısından riski artırmıştır” dedi.

1-25.png

“ÖĞRENCİLER YOL GÜZERGAHINI KARANLIKTA KULLANMAK ZORUNDA KALMAKTADIR”

Bölgede yaşayan, özellikle ortaöğretim aşamasındaki öğrencilerin, eğitimlerine Menteşe ilçe merkezindeki okullarda devam etmeleri nedeni ile okullarına ulaşım için yine bu güzergahı kullanmak durumunda kalmalarının bir diğer neden olduğunu söyleyen Aydın, “Yaz saati uygulamasının devam ediyor olması sebebiyle ortaöğrenim çağında olan öğrencilerin sabah saat 06;30’dan itibaren evlerinden çıktıkları, saat 07;00 civarında karayolu ana güzergahı üzerinden tarifeli genel minibüsleri kullanarak okullarına ulaştıkları gözlemlenmiştir. Kış saati uygulamasına geçilmemesi sebebiyle öğrencilerin karayolu ana güzergahını kullandığı saatler henüz günün aydınlanmadığı saatler olup genel aydınlatmanın da olmaması ile öğrenciler yol güzergahını karanlıkta kullanmak zorunda kalmaktadır. Bu durum karayolunun yarattığı riski ciddi ölçüde arttırmaktadır” diye konuştu.

1-26.png

“ÖĞRENCİLERİN MENTEŞE İLÇE MERKEZİNE ULAŞMALARI SAĞLANMALIDIR”

Bölge halkıyla yapılan görüşmelerde Muğla Belediyesi'nin kurulu olduğu dönemde öğrencilerin servisler aracılığıyla toplanarak Menteşe ilçe merkezine erişimlerinin sağlandığı ancak Büyükşehir Belediyesi'nin kurulmasından sonra bu uygulamanın sonlandırıldığını kaydeden Aydın, “Özellikle Salihpaşalar ve Bayır Mahalle yerleşimleri açısından ortaöğretim çağındaki öğrencilerin sabah ve okul çıkış saatlerinde mahalle merkezlerinden Menteşe İlçe merkezine ulaşmaları sağlanmalıdır” dedi.

“HIZ DENETİM SİSTEMİNE GEÇİLMESİ ZORUNLUDUR”

Barış Aydın çözüm ve tedbir önerilerini şu şekilde sıraladı:

“Yapılan görüşmeler ve gözlemler doğrultusunda aşağıda yazılı önlemlerin bahse konu karayolu bölümü açısından, yaya ve sürücü güvenliğinin arttırılması bakımından gerekli olduğu açıktır. Yine sadece Aralık 2022 ayında bu bölgede gerçekleşen kazalarda iki hemşerimizin hayatını kaybetmiş olması ve diğer yaralanmalı kazaların da gerçekleşmiş olması değerlendirildiğinde tedbirlerin ivedilik içerdiği de kamuoyuna takdirine sunulmaktadır.

Muğla - Aydın karayolunun Menteşe - Yatağan bölümünde karayolu trafiğinin çok hızlı seyrettiği açık olduğundan bu bölgede seyir hızı tespitine olanak veren teknik cihazlarla düzenli denetim yapılması ve erişim kontrolü hız denetim sistemine geçilmesi zorunludur.

1-27.png

“ALT GEÇİTLERİN ÇÖZÜM SAĞLAYAMAYACAĞI DEĞERLENDİRİLMEKTEDİR”

Son yıllarda yerleşimin ve iş alanlarının artmış olması sebebiyle, yaya ve araç geçişi açısından sirkülasyonunun yüksek olduğu noktalarda yeterli sayı ve sıklıkta üst geçit yapılması zorunludur. Üst geçitlerin vatandaşın kullanımını kolaylaştıracak ve erişim engeli olmayacak şekilde yapılması gerekmektedir. Bayır Jandarma Karakolu karşısında alt geçit bulunmasına rağmen yayaların geçidin karanlık ve kirli olması sebebi ile alt geçidi kullanmadan doğrudan yoldan geçtikleri gözlemlenmiş olup alt geçitlerin çözüm sağlayamayacağı değerlendirilmektedir.

Karayolu boyunca orta refüje kalıcı geçiş engelleri kurularak yayaların karayolundan sadece belirlenmiş ve güvenli geçiş olanağı sağlanmış yerlerden geçmeleri sağlanmalıdır.

Karayolu boyunca tüm kavşaklara trafik ışığı sistemi kurulmalı ve acil olarak karayolu aydınlatması sağlanmalıdır.

“KALICI YAZ SAATİ UYGULAMASI ACİLEN SONLANDIRILMALIDIR”

Kış saati uygulamasına geçilmemesi sebebiyle ortaöğretim çağındaki öğrencilerin henüz gün aydınlanmadan, karanlık saatlerde karayolunu kullanmak zorunda kalmaları ciddi bir problemdir. Bölge halkıyla yapılan görüşmelerde Muğla Belediyesi'nin kurulu olduğu dönemde öğrencilerin servisler aracılığıyla toplanarak Menteşe ilçe merkezine erişimlerinin sağlandığı ancak Büyükşehir Belediyesi'nin kurulmasından sonra bu uygulamanın sonlandırıldığı öğrenilmiştir. Özellikle Salihpaşalar ve Bayır Mahalle yerleşimleri açısından ortaöğretim çağındaki öğrencilerin sabah ve okul çıkış saatlerinde mahalle merkezlerinden Menteşe İlçe merkezine ulaşmaları sağlanmalıdır.

Kalıcı yaz saati uygulaması acilen sonlandırılmalıdır.

Son olarak; Sıla’nın ve geçmişte kaybettiğimiz diğer hemşehrilerimizin yaşamlarına mal olan bu ölüm yolu ile ilgili gerekli tedbirlerin bir an önce alınmasını istiyoruz. Güvenli yollar talebimiz doğrultusunda, sürecin takipçisi olacağımızı bildirir tüm halkımızı saygıyla selamlarız.”

Bu haber toplam 3152 defa okunmuştur
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.