WhatsApp Kullanıcıları Dikkat: Artık Ücretli Olacak!
Dünyanın en yaygın kullanılan mesajlaşma platformlarından WhatsApp, kullanıcı deneyimini kökten değiştirecek yeni bir döneme giriyor.
Gerçek Gündem sitesinde yer alan habere göre, meta tarafından yapılan açıklamaya göre, uygulamaya reklam gösterimi ve ücretli abonelik temelli yeni özellikler ekleniyor.
Meta, WhatsApp üzerinden reklam gösterimlerinin artık aktif hale geleceğini ve bu reklamların kullanıcı gizliliğini ön planda tutarak gösterileceğini duyurdu. Şirketin açıklamasına göre reklam hedeflemeleri; kullanıcıların ülke, şehir, dil tercihleri, takip ettikleri kanallar ve uygulama içi reklam etkileşimleri gibi sınırlı veriler kullanılarak yapılacak.
Kişisel mesajlara dokunulmayacak
Meta, uçtan uca şifreleme sisteminin devam edeceğini vurgulayarak; kişisel mesajlar, aramalar ya da grup sohbetlerinin reklam hedeflemesi amacıyla kullanılmayacağını açıkladı. Ayrıca, kullanıcıların telefon numaraları ve mesaj içerikleri de reklam süreçlerine dahil edilmeyecek.
Güncellemeler sekmesine reklam ve abonelik geliyor
Reklamlar, WhatsApp’ın “Güncellemeler” sekmesinde yer alacak. Aynı sekme üzerinden içerik üreticileri ve işletmeler için ücretli abonelik ve kanal öne çıkarma gibi yeni özellikler de devreye girecek. Meta, bu adımla yıllık 160 milyar doları aşan reklam gelirine WhatsApp’ın da katkı sunmasını hedefliyor.
Instagram ve Facebook ile tam entegrasyon
WhatsApp’ın reklam altyapısı, Facebook ve Instagram’daki mevcut hedefleme sistemleriyle entegre çalışacak şekilde geliştirildi. Meta Business Manager üzerinden yürütülecek kampanyalar, WhatsApp’ta da gösterilebilecek. Reklamverenler, kullanıcıları lokasyon, yaş, cinsiyet, dil, cihaz tipi gibi verilerle hedefleyebilecek.
Yeni reklam modeli dijital pazarlamaya yön verecek
Meta Business’ın iş ortaklarından Boosmart’ın Kurucu Ortağı Harun Ünlüsoy, WhatsApp’ın markalar için oldukça kişisel bir alana dönüştüğünü belirtti. Ünlüsoy, "Bu yeni reklam modeli, sadece medya satın alma değil; kullanıcıyla doğrudan, kişiselleştirilmiş ve daha düşük eşikli bir temas kurma şansı tanıyor. Bu da dijital pazarlamada sadakat ve geri dönüş oranları açısından yeni bir dönemin kapısını aralıyor" dedi.
Kaynak:GERÇEK GÜNDEM
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.