Cemal Demirtaş

Cemal Demirtaş

BORDUM MARKA OLUR MU? ACİL KALKINMA PROGRAMI

BORDUM MARKA OLUR MU? ACİL KALKINMA PROGRAMI

Muğla son beş yıldan bu yana hızla düşüş yaşamaktadır.
Bunun ana sebeplerinin başında, 10 yıl öncesine kadar Avrupa ve Rus turistlerin ana destinasyonu olan ilçelerdeki bitmek bilmez sorunların tüm bölgeyi artık sarmış olmasıdır.
Turizm, başta Bodrum olmak üzere, Marmaris, Fethiye, Datça'da artık durma noktasına gelmiştir.
Özellikle Bodrum koyları her geçen gün yapılan siteler sayesinde, o sitelere özel KOYLAR haline getirilmeye devam etmektedir.
Turizm yatırımları yıllık bir elin parmağını geçmeyecek pozisyona düşerken, siteler ise hiç durmadan yapılmaya devam etmektedir.
İlçe bazlı Turizm birlik veya dernekleri sadece mevcut ile yetinmekte, hem bölgenin, hem de ülke turizminin daha ileri gitmesi için hiçbir plan, proje, düşünce faaliyeti içine girmemektedir.
Alt yapı tamamen iflas etmiş vaziyettedir. 20-30 yıl evvel, günlük 200 araç geçiş kapasiteli yollar bugün, 5000-6000 araca hizmet vermeye çalışmaktadır. Ha keza kanalizasyonda da aynı çile devam etmektedir.
Susuzluk ise, başta Bodrum olmak üzere tüm Muğla genelinde kronik bir hale gelmiştir.
Sosyal alan üretimi tamamen durmuştur. İn coming ve yerli turistleri cezbedecek hiçbir proje, program, ünite söz konusu bile değildir.
Düşünün; yıllık ortalama 700 bin insanın yaşadığı Bodrum'da sadece iki alışveriş merkezi vardır.
Yıl bazında 45 tam güne tekabül eden Turizm sezonunda işletmeler malasef bütün bir yılın HINCINI turistlerden çıkarma derdine düşmektedir. Halbuki Özellikle Bodrumda turizmin minimum 5 - 6 aya, arkası ve önü olarak da 7-8 aya çıkmaması için bir sebep yoktur.
Malesef yerel yöneticiler çöpleri bile toplamaktan acizdirler. İş bilmezlik had safhadadır. Plansız, programsız bir çalışma ile, bir günde bitebilecek bir iş, en az bir ayda hala bitmemiş olarak önünüze gelebilmektedir.
Akdeniz Cruise turizmi açısından son derece büyük potansiyeli olan bir iç denizdir. 2022 yılında, Akdeniz tam 36 milyon Cruise yolcusunu ağırlamıştır. Peki ya Bodrum?
Uluslararası boyutta muazzam bir Alışveriş şehri neden olmasın Bodrum?
Tekstilden, konfeksiyona, altından mücevhere, elektronikten, halıya, mobilyadan otomotive...
Bugün dünyanın en rağbet ettiği Cruise müşterisini biz sadece gümrük vergisi alınan sıradan birşey zannediyoruz.
Malesef öyle...
Bodrumda Özellikle balıkçılık malesef bitmiştir. Buna ilave olarak balık üretimi de bitme noktasına gelmiştir.
Tekne turizmi yine aynıdır. Bir yılda Bodruma has Gulet yapımı neredeyse BİR TANEDİR.
Bodrumda ortalama 500 bin araç vardır. Malesef bu kadar devasa bir potansiyele cevap verebilecek bir sanayi bile mevcut değildir.
Şehrin tüm ortasında kalan minik sanayi dükkanları ile, Konacık Sanayi sitesi de olmasa tamamen felç durumdadır. En ufak bir arıza için ya 10,15 gün sonraya randevu, ya da Milas'a gitmek zorundasınız.
Özellikle Belediye iştirakli ya da destekli Turizm birimlerinin Turizm ile uzaktan yakından alakası yoktur. Ne turizmin gelişmesine ne tanıtımına zerre katkıları yoktur.
Yol çalışmaları ise tam bir felaket şeklinde yürütülmektedir.
Üst katman asfalt kazınmadan üstüne atılan sıcak asfalt, daha 10 gün geçmeden tümseklerden oluşan tepecikler haline gelmektedir. Ki biz buna kısaca DEVE HÖRGÜCÜ modeli diyoruz. Ayrıca, eski asfalt kazınmadığı için kaldırımlar neredeyse yol hizasına gelmiş durumdadır. Bu bir FACİA değilse nedir? Kaldırım adı üstünde, yoldan yüksek olur.. Bunun ana sebebi de ; bordür yüksekliği sebebi ile olası bir aracın Kaldırımda yürüyen yayaya çarpma olasılığını minimize etmektir. Malesef Bodrumda yol ile Kaldırım mesafesi 3-4 cm ye kadar düşmüştür. Bu bile yapılan işlerin baştan savma, program ve plan olmadan yapıldığını açıkça göstermektedir.
Hasılı, Bodrum turistik bir şehir halinden, yazlıkçı sayfiye şehrine, ama büyükçe bir köy görünümü eşliğinde dönüşmektedir.
Bodrumun hususi değerleri,
Bodrumun kıymetli koyları,
Bodrumun Turizm artırımları,
12 ay yaşanabilir bir şehre dönüşmesi imkansız değildir.
Ama zordur.
Zoru başarmak zorunluluğu vardır.
Bu mümkündür.
Bodrumu bir dünya markası yapmak için tam 5 yıla yayılacak,
Altyapı,
Sağlık,
Konaklama,
Yıldız projeler,
Bölgesel üretim modelleri,
Bölgesel destinasyon saha çalışmaları ve üretimi,
Yüzen Şehir Projesi..
Yıllık 12 MİLYAR DOLARLIK BİR HASILAT rakamı.
Asla ZOR DEĞİL...
Ve daha bir çok alanda yapılacak 58 ana, 35 destekleyici projeyi hayata geçirmek ile olacaktır.
Bodrumun yaz ve kış en az 350 bin iş istihdamı potansiyeli de mevcuttur.
En büyük sorun ise kesinlikle ev kiraları, konut sıkıntısıdır.
Bodruma 15 TOKİ Projesi ŞARTTIR.
Bodrumda yaşayan kamu personeli için, em yakın destinasyonlarda üretilecek alanlarla da artık Bodruma tayini çıkan personelin ev işkencesi de sona erebilir.
Bütün bunlar en fazla 5 yıl içinde rahatlıkla yapılır.
Elbette yapılması için mevcut belediyenin 2019 da yaptığı ihaleyi, 2023 te başlaması ile olması mümkün değildir.
Bodrumda yaşayan herkesin ilk önce bunu düşünmesi gerekmektedir.
Ya körü körüne kızgın ideoloji diktası,
Ya da hak ettiğin şekilde YAŞANABİLİR bir BODRUM SEVDASI.
#SöylerimGeçerim

Bu yazı toplam 2168 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Yazılar
Cemal Demirtaş Arşivi
SON YAZILAR