Zübeyda Fellahoğlu

Zübeyda Fellahoğlu

PARK ET-DEVAM ET HAYATIMIZA GİRİYOR

PARK ET-DEVAM ET HAYATIMIZA GİRİYOR

22 Şubat 2018 tarih ve 3034 sayılı Resmi Gazete'de, Çevre Bakanlığı Otopark Yönetmeliği yayınlandı.

Bu yönetmelik 1 Haziran 2018'de yürürlüğe girecek.

Yeni yönetmeliğe göre;

-Her daireye bir otopark zorunluluğu getiriliyor. Ancak belediyelerin bu sayıyı ihtiyaca göre artırabilmelerinin yolu açıldı.

-Yine yeni yönetmeliğe göre ön bahçe genişliği en az 7 metre olan parsellerde binaya 2 metre mesafe bırakmak kaydıyla ön bahçede açık otopark yapılabilecek ya da zeminin altında kalmak kaydıyla yan ve arka bahçelerin tamamının altı, ön bahçenin de yola 3 metre mesafe kalana kadar altı tamamen otopark yapılabilir hale getirilecek.

-Yönetmelik otopark bedellerine yönelik düzenlemede getiriyor.

-Buna göre belediye meclislerince kent sosyo ekonomik durumu gibi kriterler çerçevesinde % 40'a kadar indirim yapılabilecek.

-Yine yeni yönetmelik araç trafiğinin şehrin merkezine yönlenmesinin engellenmesi amacıyla ulaşım planlarında şehrin çeperlerinde anatoplu taşıma ve aktarma istasyonlarına yürüme mesafesinde parket-devam et otopark yerleri ayrılması zorunluluğu getirildi. Bu otopark alanlarından kimler yararlanacak derseniz, bu alanlara sadece binek taşıtlar motosiklet ve bisikletler yararlanabilecek.

-Yeni düzenlemeye göre, ana arter yolların altına otopark yapılması imkanı olacak.

-Okullar hariç, kamu kurumlarının bahçelerinin altına gerekli tüm güvenlik koşulları sağlanarak kurumdan izin almak kaydıyla otopark yapılabilecek.

-Otopark alanlarının % 1'i bisiklet, yüzde 5'i engelli ve yüzde 2'si elektrikli araç için düzenlenecek.

Evet bu yeni yönetmelik çerçevesinde Muğla şehiriçi trafiği oldukça rahatlayacaktır.

Özellikle mesai başlayış –bitiş saatlerinde çekilmez hal alan şehir içi trafik rahatlayacaktır.

Bir başka faydası ise çevre sağlığı eğitimi alanlar bilirler ki;

-Rölantide çalışan araçların saldıkları egsoz gazı hava kirliliğine neden olur, bunun önüne geçilecek.

-Gün boyu stresli bir çalışma ortamı içindeki zaten gergin bireyin akıcı olmayan trafikte sinir katsayısı bir kat daha artacak olmasının önüne geçilecektir.

Şehir içi trafik akışı rahatlayacaktır.

Ancak yeni otopark yönetmeliği Muğla'nın coğrafi-mimari dokusu karşısında belediyelerin çalışmalarını güçleştirecektir.

Daracık sokakları olan arasta ve sık aralıklarla yapılmış eski Muğla evlerinin otopark sorunu nasıl çözülür?

Eski apartmanların otopark sorunu nasıl çözülür?

Kamu kurumlarından hangisi bahçesinin altına otopark izni verir?

Yapılacak bu değişiklikle Muğla şehir merkezinde yada diğer ilçelerde vereceği tahribat ne olur, bekleyip görmek gerekiyor.

Bu yazı toplam 751 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Yazılar
Zübeyda Fellahoğlu Arşivi
SON YAZILAR